آفتاب

امام جمعه قزوین:اساس و ارکان اسلام بر پایه اطاعت از ولی فقیه زمان است

امام جمعه قزوین:اساس و ارکان اسلام بر پایه اطاعت از ولی فقیه زمان است

تبریز- ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با تاکید بر اطاعت از ولی فقیه زمان گفت: اساس و ارکان اسلام بر پایه این اصل بنا شده است.

آیت الله عبدالکریم عابدینی یکشنبه شب در همایش ملی مکتب امام صادق (ع) در شهرستان مرند با تاکید بر لزوم اطاعت از ولی فقیه اظهار کرد: در شرایط کنونی آحاد مردم به دور از کارشکنی و فرافکنی دشمن، اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب را سرلوحه افکار و عقاید خود قرار داده و خواهند داد.
وی با اشاره به بحث ولایی در زمان امام صادق (ع) گفت: اهمیت ولایت در اندیشه شیعی و تشخیص آن به حدی است که امر امامت اولیاء، اولی الامر و فریضه بودن آن، پیوند مستقیم با ارکان اعتقادی و اصول دین انسان مسلمان دارد، بدین معنا که لازمه حرکت در مسیر ولایت خدا و رسولش پذیرش ولایت امامان معصوم (ع) است.
آیت الله عابدینی افزود: نگاهی عمیق به شیوه عملی و نظری ائمه، ما را به این حقیقت می رساند که همه آنان نه تنها از توجه دادن و هشدار مردمی به امر مهم ولایت دریغ نورزیده اند، بلکه زندگی آنان متمرکز به کلمات یا رفتاری بوده که نشان دهنده اصل ولایت پذیری و امامت محوری و دوری از بدعت و انحراف است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه امام صادق (ع) نه تنها به عنوان رهبر دینی و اخلاقی گروهی خاص بلکه به عنوان ارائه کننده تئوری امامت و ولایت بوده است، خاطرنشان کرد: ایشان به بررسی تمام ابعاد و زوایای مسأله رهبری در اندیشه شیعی پرداخته و به هر مناسبتی سؤالات و شبهات محوریت امامت و ولایت انسان های معصوم را پاسخ گفته است.
اولین همایش ملی مکتب امام صادق (ع) با ارایه 84 مقاله از 15 استان کشور شب گذشته توسط حوزه علمیه صاحب الزمان (عج) و ستاد اقامه نماز مرند در این شهرستان برگزار شد.
6132/6183
کد N1368238

وبگردی