آفتاب

بیش از15 هزارمسلمان درایتالیا برای ابراز همبستگی به کلیساها رفتند

بیش از15 هزارمسلمان درایتالیا برای ابراز همبستگی به کلیساها رفتند

رم - ایرنا - مسلمانان ایتالیا از شهر میلان در شمال تا پالرمو در جنوب، به نشانه همبستگی با مسیحیان و در همراهی با ابتکار جامعه اسلامی در فرانسه پس از قتل کشیش 'جکز امل' به دست داعش، به کلیساها رفتند و به همراه کاتولیک ها به دعا پرداختند.

مسلمانان مقیم ایتالیا با استقبال از ابتکار جامعه اسلامی فرانسه ، امروز یکشنبه آخرین روز از ماه خونین جولای، به کلیساها رفتد و ضمن محکوم کردن تروریسم، با پیام صلح و اتحاد با مسیحیان ابراز همبستگی کرده و به دعا و نیایش پرداختند.
'انجلو بانیاسکو' رئیس شورای اسقفی ایتالیا ضمن ابراز خرسندی از این اقدم قوی مسلمانان اظهار داشت: ما از پاسخ سریع، به موقع و روشن مسلمانان قدردانی می کنیم و اگر در این راه به جلو برویم، می توان متعصب های قاتل را منزوی کرد. ما تاکنون همیشه یک واکنش و یکصدای همانند امروز نشنیده بودیم.
کاتولیک های ایتالیایی نیز از این ابتکار جامعه مسلمانان پس از کشته شدن کشیش امل در فرانسه، استقبال کردند و از شمال تا جنوب این کشور به دعای مشترک پرداختند.
امروز هیأت هایی متشکل از مسلمانان با حمایت جامعه اسلامی ایتالیا 'Coreis' و اتحادیه جوامع اسلامی در ایتالیا 'Ucoii '، همانند مسلمانان در فرانسه؛ قبل از آغاز مراسم مذهبی به برخی از کلیساها در شهرهای مختلف رفتند و با برادران و خواهران مسیحی بخاطر قتل وحشیانه کشیش فرانسوی ابراز همدردی کردند.
جامعه مذهبی اسلامی ایتالیا 'Coreis' اعلام کرد: در چنین لحظه ناگواری، ابراز همبستگی مسلمانان ایتالیا به نشانه احترام عمیق و واقعی به مقدسات و اماکن مذهبی مسیحی، اساسی است.
روز سه شنبه در گروگانگیری 40 دقیقه ای با سلاح سرد، کشیش کلیسایی در شمال فرانسه به دست دو گروگانگیر کشته شد. یکی از مهاجمان سابقه همکاری در گروه های تروریستی فعال در سوریه را داشته است. گروه داعش مسؤولیت این حمله را پذیرفت.
اروپام**461**1856
کد N1367626

وبگردی