آفتاب
جایگاه بیستم ایران در تحقیقات هموفیلی؛

ثبت ۳۰ هزار مدرک علمی باعنوان هموفیلی در پایگاه اسکوپوس

ثبت ۳۰ هزار مدرک علمی باعنوان هموفیلی در پایگاه اسکوپوس

مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی با بررسی اطلاعات پایگاه استنادی اسکوپوس اعلام کرد که از سال ۱۸۷۲ تا ۲۰۱۵ تعداد ۲۹ هزار و ۹۴۶ مدرک علمی با عنوان هموفیلی ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بخش علم سنجی مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی به مناسبت گرامیداشت هفته حمایت از بیماران هموفیلی گزارشی درباره انتشار مدارک علمی با کلیدواژه هموفیلی منتشر کرد.

بررسی اطلاعات پایگاه استنادی اسکوپوس به عنوان بزرگترین پایگاه استنادی جهان نشان می دهد از سال ۱۸۷۲ تا ۲۰۱۵، تعداد ۲۹ هزار و ۹۴۶ مدرک علمی با عنوان هموفیلی ثبت شده که بیشترین آن مربوط به سال ۲۰۱۲ است که یک هزار و ۸۷ مدرک منتشر شده است.

کشورهای مختلفی در انتشار مدارک علمی حوزه بیماری‌های هموفیلی مشارکت داشته‌اند که ایالات متحده آمریکا با انتشار ۷ هزار و ۴۹۷ مدرک بیشترین تعداد مدارک علمی را در میان کشورهای جهان منتشر کرده است.

کشورهای انگلستان و آلمان به ترتیب با ۲ هزار و ۹۱۳ و یک هزار و ۹۱۴ مدرک بعد از ایالات متحده آمریکا بیشترین تعداد مدرک علمی را در این حوزه منتشر کرده‌اند. ایران نیز با ۲۵۷ مدرک علمی (کمتر از یک درصد) در جایگاه بیستم جهان قرار دارد .

بیماری هموفیلی نوعی بیماری ارثی است که توان بدن برای ایجاد لخته و انعقاد خون را دچار اختلال می‌کند. این بیماری در دو نوع A و B ظهور پیدا می کند.

کد N1367275

وبگردی