آفتاب
دبیر علمی دومین جشنواره‌ ملی اسباب‌بازی:

راه صنعتی‌شدن اسباب‌بازی، تیراژ انبوه تولیدات است

راه صنعتی‌شدن اسباب‌بازی، تیراژ انبوه تولیدات است

دبیر علمی دومین جشنواره‌ ملی اسباب‌بازی گفت: آنچه در حوزه‌ اسباب‌بازی به اسم صنعت می‌بینیم، در واقع یک شبه‌صنعت بی‌جان است و برای صنعتی‌شدن این حوزه، باید تیراژ و شکل تولید را گسترش دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،   دومین جشنواره‌ ملی اسباب‌بازی از ۱۸ تا ۲۲ مرداد در تهران برگزار خواهد شد، امیرحسن سلام‌زاده، دبیر این جشنواره گفت: تولید در ایران بیشتر به شکل زیرپله‌ای و کارگاهی است و ما به‌ندرت می‌توانیم چند مورد کارخانه‌ی تولید اسباب‌بازی پیدا کنیم.

این طراح سرگرمی در تحلیل این وضعیت می‌گوید: وقتی ما از چیزی به اسم تیراژ انبوه محرومیم، تا رسیدن به آن عملا خیلی راه داریم. باید قوانین واردات، صادرات و سازوکارهای بازرگانی چیده شوند تا تولیدکننده‌ی ایرانی بتواند به کشورهای هم‌جوار با تیراژ انبوه محصول صادر کند.

وی به دیگر مشکل این حوزه اشاره کرده و می‌افزاید: فعالان حوزه‌ی اسباب‌بازی باید به یک صنف مستقل تبدیل شوند، اما الان صنف اسباب‌بازی با خرازی‌ها یکی است. این‌ها باید صنف مستقلی شوند، برای خودشان قوانین تدوین کنند، برنامه‌هایی بچینند که به مواجهه‌ی رودررو و نزدیک آن‌ها با مخاطب کمک کند.

البته سلام‌زاده با اشاره به فعالیت‌های چندسال اخیر، اظهار خوش‌بینی می‌کند، اما می‌گوید: نتایج رویدادهای سال قبل را که طی آن واحدهای صنعتی، تولیدکننده‌ها و طراحان را داوری کرده‌ایم امسال بررسی خواهیم کرد؛ یعنی تاثیر متقابل آن‌ها با واحدهای قانون‌گذار را اعلام می‌کنیم که مثلا این پنج طرح منتخب به چه سرنوشتی دچار شده‌اند. آیا حمایت شده‌اند، تولید کرده‌اند، تولیدکننده شده‌اند.

کد N1366869

وبگردی