آفتاب
در جریان تشییع شهیدی که پس از ۳۰ سال به میهن بازگشت؛

ورامین عطر شهادت به خود گرفت/حماسه آفرینی مردم دیار ۱۵ خرداد

ورامین عطر شهادت به خود گرفت/حماسه آفرینی مردم دیار ۱۵ خرداد

ورامین-شمیم و عطر شهادت در دیار ۱۵ خرداد پیچید و مردم متدین و انقلابی ورامین با حضور در مراسم تشییع شهید خانعلی نصیری، حماسه آفریدند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین تشییع پیکر پاک و مطهر شهید خانعلی نصیری صبح یکشنبه با حضور مسئولان و مدیران اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و عموم مردم دیار ۱۵ خرداد برگزار شد.

طی دو روز اخیر پیکر شهید خانعلی نصیری با ورود به شهرستان ورامین، با استقبال باشکوه مردم این منطقه مواجه و مراسم های وداع باشکوهی در نقاط مختلف ورامین با حضور پیکر این شهید تازه تفحص شده، برگزار گردید.

تشییع فرزند برومند وطن بر روی دستان وارثان قیام ۱۵ خرداد

مردم متدین و همیشه در صحنه ورامین با حضور پرشور خود در مراسم تشییع پیکر شهید نصیری، این فرزند برومند وطن را از میدان امام حسین(ع) تا گلزار شهدای سید فتح الله ورامین تشییع کردند.

بسیاری از مردم و عاشقان شهدا قبل از آغاز مراسم تشییع پیکر شهید خانعلی نصیری، خود را به میدان امام حسین(ع) رسانده و برای وداع با پیکر این شهید بزرگوار لحظه شماری می کردند.

مردم ورامین عمق باور دینی خود را به نمایش گذاشتند

شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهید نصیری، در طول مسیر میدان امام حسین(ع) تا گلزار شهدای سید فتح الله با عبور از خیابان های شهدا، میدان امام خمینی(ره) و خیابان ۱۵ خرداد، عمق باور دینی خود را به نمایش گذاشتند.

مردم متدین و انقلابی ورامین در مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده با سر دادن شعارهایی، بر ادامه یافتن راه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تأکید کرده و اعلام داشتند که وارثان قیام ۱۵ خرداد مانند گذشته در صحنه و میدان حضور دارند.

نصب تصویر شهید نصیری پشت شیشه مغازه ها و خودروها

حضور خانواده شهید نصیری به ویژه مادر این شهید بزرگوار که اشک بر گون هایش سرازیر شده بود، جلوه خاصی را به مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده بخشید.

حضور نوجوانان و جوانان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی و اشک های برخی از جوانان این منطقه، نشان از دلبستگی مردم دیار ۱۵ خرداد به ارزش های انقلاب اسلامی داشت.

در طول مسیر تمثال شهید نصیری در سطح شهر ورامین نصب و بسیاری از ارادتمندان به شهدا نیز اقدام به نصب تصویر شهید تازه تفحص شده پشت شیشه مغازه و یا خودروی خود کرده بودند.

مردم شهرستان ورامین پس از تشییع پیکر پاک و مطهر شهید نصیری تا گلزار شهدای سید فتح الله ورامین، با حضور در این امامزاده واجب التعظیم، نسبت به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کردند و اعلام داشتند که راه شهدا فراموش شدنی نیست.

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین بر پیکر مطهر شهید خانعلی نصیری نماز خواند و آیین تدفین این شهید والامقام با شکوه خاصی برگزار شد.

حضور شهید نصیری عطر شهادت را در ورامین گسترش داد

امیر پورجوادی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ورامین در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حضور شهید خانعلی نصیری پس از ۳۰ در ورامین، عطر شهادت را در فضای این منطقه گسترده کرده است.

وی افزود: مردم ورامین همواره در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش های دینی حضور داشته و این امر را در تاریخ به خوبی نشان داده اند و امروز نیز با حضور باشکوه خود بار دیگر عمق باور دینی را به معرض نمایش گذاشتند.

پورجوادی ادامه داد: برگزاری باشکوه تشییع شهید نصیری و حضور این شهید تازه تفحص شده پس از ۳۰ سال در ورامین، برکات معنوی و فرهنگی فراوانی را برای مردم و منطقه خواهد داشت.

وی بیان داشت: وظیفه خود می دانیم تا از احساس مسئولیت و توجه ویژه مردم دیار ۱۵ خرداد به منظور تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت تشکر و قدردانی کنیم.

شهید نصیری دغدغه حجاب را داشت

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که باید از اخلاق و رفتار شهید نصیری الگو گرفت، اظهار داشت: شهید نصیری به عنوان یک جوان غیرتمند و مسلمان، دغدغه مسائل دینی را داشت و به موضوع حجاب حساس بود.

وی افزود: خواهر این شهید بیان می داشت که شهید نصیری همواره آنان را به رعایت حجاب برای مصون ماندن از بسیاری از خطرات و آسیب ها دعوت می کرد.

محمودی ادامه داد: بدون تردید شهیدانی نظیر شهید نصیری می توانند یک الگوی مناسب برای جوانان و آینده سازان ایران اسلامی باشند و باید اقشار مختلف مردم از سیره و رفتار شهدا درس بگیرند.

کد N1366854

وبگردی