آفتاب

کمیته ویژه پزشکی برای بررسی وضعیت آزادکار وزن 97 کیلوگرم

کمیته ویژه پزشکی برای بررسی وضعیت آزادکار وزن 97 کیلوگرم

تهران - ایرنا - رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی اعلام کرد: نشست کمیته ویژه پزشکی فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص وضعیت مصدومیت «رضا یزدانی» ملی پوش وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد ایران تشکیل می شود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون کشتی، «تورج ملک محمدی» افزود: در این نشست در خصوص امکان حضور یا عدم حضور رضا یزدانی در المپیک 2016 ریو تصمیم گیری می شود.
رضا یزدانی از ابتدای سال جاری از ناحیه آشیل پای راست مصدوم شد. این مصدومیت سبب شد نتواند در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی در اواخر فروردین ماه حضور یابد.
وی از ابتدای خرداد ماه سال جاری تمرینات خود را علی رغم تداوم مصدومیت با سایر ملی پوشان دنبال کرد.
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی گفت: کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد با توجه به وضعیت مصدومیت خاص رضا یزدانی در آستانه المپیک ریو، گزارشی در مورد روند بهبودی وی را برای فدراسیون پزشکی ارسال کرده است.
وی ادامه داد: با توجه به پیگیری فدراسیون پزشکی و حساسیت شرایط یزدانی در المپیک، کمیته ویژه پزشکی موضوع را بررسی و به صورت مستقل اعلام نظر می کند.
ملک محمدی خاطرنشان کرد: پس ارزیابی نه چندان رضایت بخش اعضای کمیته ویژه پزشکی از وضعیت آسیب دیدگی رضا یزدانی، کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد چند روز فرصت خواسته تا گزارش نهایی خود را به این کمیته ارایه دهد تا هرچه زودتر در این مورد خاص تصمیم گیری شود.
وی گفت: به دلیل سابقه مصدومیت رضا یزدانی در المپیک لندن، به طور قطع مسئولین و کادر فنی نیز به دنبال حضور یزدانی مصدوم در المپیک نیستند و در صورت اصرار یزدانی به حضور در المپیک و تایید کادر فنی، خودش باید مسئولیت این موضوع را بپذیرد و کمیته پزشکی در این خصوص با نظر کارشناسی و مستقل از ملاحظه دیگری اعلام نظر خواهد کرد.
کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در کنار نام رضا یزدانی دارنده چهار مدال طلا و برنز جهان، امیر محمدی را به عنوان ذخیره اعلام کرده است.
یزدانی در بازی های المپیک لندن و در کشتی برابر حریف اوکراینی به دلیل مصدومیت نتوانست به مرحله نیمه نهایی راه یابد.
سی و یکمین دوره بازی های المپیک 2016 ریو از 5 تا 21 اوت - 15 تا 31 مرداد 1395- در برزیل برگزار می شود.
ورزشی**1067**1545
کد N1366633

وبگردی