آفتاب
خبر

امضای موافقت‌نامه گمرکی با 4 کشور غرب آفریقا

امضای موافقت‌نامه گمرکی با 4 کشور غرب آفریقا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در هفته‌ای که گذشت به همراه هیاتی سیاسی و اقتصادی به کشورهای نیجریه، غنا، گینه کوناکری و مالی سفر ...

ایرنا:وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در هفته‌ای که گذشت به همراه هیاتی سیاسی و اقتصادی به کشورهای نیجریه، غنا، گینه کوناکری و مالی سفر کرد. در این سفر علاوه بر گفت‌وگوهای سیاسی با مقامات این کشورها، مذاکراتی بین فعالان اقتصادی همراه وزیر امور خارجه با طرف‌های آفریقایی انجام شد. آفریقا موسوم به قاره فرصت ها است که چند سال است مورد توجه بازیگران سیاسی و اقتصادی مهم جهانی قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران از امضای موافقت‌نامه گمرکی ایران با چهار کشور غرب آفریقا خبر داد. عبدالرضا غلامی با تشریح دستاوردهای اقتصادی سفر وزیر امور خارجه و هیات همراه وی به غرب آفریقا گفت: در این سفر در راستای افزایش ارتباطات سیاسی و اقتصادی موافقت‌نامه گمرکی در امور همکاری متقابل اداری، فنی و حُسن اجرای صحیح مقررات گمرکی به امضا رسید. وی افزود: دیدارهایی نیز با روسای گمرک کشورهای نیجریه، غنا،گینه کوناکری و مالی انجام و پیش‌نویس موافقت‌نامه همکاری با این کشورها امضا شد. مدیر کل دفتر صادرات گمرک یادآور شد: در این سفر در راستای آموزش گمرکی، بخش‌های فنی، طبقه‌بندی و ارزش‌گذاری کالا و موضوعات ترانزیتی مذاکراتی انجام شد و طرف‌های آفریقایی از گسترش مناسبات با ایران استقبال کردند. غلامی ادامه داد: این موافقت‌نامه در راستای ارائه سامانه‌های جامع الکترونیکی به کشورهای آفریقایی در راستای تسهیل تجارت و کاهش زمان انجام تشریفات گمرکی انجام شد.

کد N1366312

وبگردی