آفتاب
«بارکد» و «دراکولا» تماشاگران را به سالن می‌کشانند

خیز فروش فیلم‌های کمدی

خیز فروش فیلم‌های کمدی

آمار جدید فروش سینماها در حالی اعلام شد که ظاهرا هنوز هم فیلم‌های کمدی اقبال بیشتری را از سوی مخاطب می‌گیرند. بارکد و دراکولا دو فیلمی ...

گروه فرهنگ و هنر:آمار جدید فروش سینماها در حالی اعلام شد که ظاهرا هنوز هم فیلم‌های کمدی اقبال بیشتری را از سوی مخاطب می‌گیرند. بارکد و دراکولا دو فیلمی هستند که با مایه‌های طنز قصد دارند تماشاگر را به سالن‌های سینما بکشانند. فیلم‌های دیگر اکران که فیلم‌های جنگی و اجتماعی را تشکیل می‌دهند مثل دختر یا ایستاده در غبار، فروش‌های متوسطی دارند و با توجه به هزینه‌های بالایی که برای آنها شده نمی‌توان انتظار داشت هزینه ساخت خودشان را هم دربیاورند. هفته گذشته اقبال مخاطبان به فیلم «زاپاس» با توجه به مضمون کمدی ـ اجتماعی بیش از دیگر فیلم‌ها بود و به لحاظ فروش توانست اکران بهتری را پشت سر بگذارد. در این میان فیلم «دختر» ‌با توجه به مضمون اجتماعی با اقبال مخاطبان همراه شد و از هفته آینده اکران گسترده فیلم در شهرستان‌ها آغاز می‌شود.

 

ایستاده در غبار: این حجم تبلیغ با فروش همخوانی ندارد

فروش فیلم «ایستاده در غبار» در تهران به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در شهرستان به ۳۲۰ میلیون تومان رسید. در کل «ایستاده در غبار» با احتساب سینماهای گروه هنر و تجربه تاکنون به فروش یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان دست یافته است. با توجه به حجم تبلیغاتی که هر روزه از شبکه‌های مختلف سیما و تبلیغات شهری برای این فیلم در نظر گرفته شده، فروش این فیلم متناسب با این تبلیغات به نظر نمی‌رسد. این فیلم درباره‏ زندگی جاویدالاثر احمد متوسلیان است.در بهترین فیلم سی‏وچهارمین جشنواره فیلم فجر، هادی حجازی‏فر در نقش احمد متوسلیان، امیرحسین هاشمی، ابراهیم امینی و عماد محمدی بازی دارند.فرم متفاوت فیلم محمدحسین مهدویان باعث شده است بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.  این فرم با صدای واقعی شخصیت‌هایی مثل احمد متوسلیان و بازی بازیگر شکل گرفته است. این فرم بدیع می‌تواند سرآغاز تازه‌ای برای فیلم‌های دفاع مقدس در سینمای ایران باشد.

 

بارکد: کمدی هنوز جواب می‌دهد

فیلم سینمایی «بارکد»‌ در شهرستان‌ها و در تهران به فروش ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دست یافته، فیلم در تهران به ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان و در شهرستان به ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان فروش رسیده است. در «بارکد» بهرام رادان، محسن کیایی، پژمان بازغی، سحر دولتشاهی، بهاره کیان‌افشار و... به ایفای نقش می‏پردازند. روایت غیر خطی «بارکد» به مسائل اجتماعی می‌پردازد که در تهران اتفاق می‏افتد. قصه جوانانی که به دنبال موقعیت بهتر و رسیدن به موفقیت‌های یک شبه هستند. مصطفی کیایی درباره نوع نگاهش به سینما گفت:«من نه فیلمساز فیلسوف و نه اهل شعار دادن هستم. من فیلسوفانه به سینما نگاه نمی‌کنم و وجه سرگرمی سینما برایم مهم است.»مصطفی کیایی در پاسخ به اینکه کاراکتر پلیس «بارکد» غیرواقعی بود، گفت:«کاراکتر بهرام رادان و محسن کیایی هم خیلی رئال نیستند. زمانی که فیلم‌نامه را نوشتم، فکر کردم که باید پلیسی بسازم که متفاوت‌تر از آنچه در جامعه دیده شده، باشد.»

 

دراکولا: عطاران رگ خواب مخاطب را می‌داند

فروش فیلم سینمایی «دراکولا» به ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در تهران و شهرستان رسیده است که در تهران ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در شهرستان یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان سهم گیشه از فیلم است. دراکولا قصه مرد معتادی است که در نزدیکی یکی از پارک‌های تهران گرفتار یک خون‏آشام می‌شود و وقتی به خانه او می‌رود با حقایقی از زندگی خاندان دراکولا آشنا می‌شود. رضا عطاران در گفت‌وگویی با اشاره به اکران پرفروش «من سالوادور نیستم» و مقایسه آن فیلم با فیلم خودش گفت: «فروختن «سالوادور» قرار بود اتفاق بیفتد که افتاد، چون می‌خواستیم فیلمی ساخته شود که بفروشد، ولی برای «دراکولا» هدفمان تنها این نبود.  «دراکولا» کمی متفاوت از سینمای ایران، فیلم‌های دیگر و کارهای خودم است، کاری است که دوست داشتم انجام دهم تا مردم عادت کنند به دیدن این مدل فیلم.» در «دراکولا» رضا عطاران، لوون هفتوان، ویشکا آسایش، سیامک انصاری، ژاله صامتی و لیلا بلوکات بازی کرده‌اند.

 

عادت نمی‌کنیم: منتفع شدن از شبکه‌های ماهواره‌ای

فیلم «عادت نمی‌کنیم» در کل به فروش یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان دست یافت که سهم گیشه تهران یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان و شهرستان ۴۸۰ میلیون تومان بوده است. این فیلم به‌دلیل پخش تیزر تبلیغاتی آن در شبکه‌های ماهواره‌ای مدتی توقیف شد و پس از عذرخواهی گروه سازنده دوباره نمایشش را از سر گرفت و تاکنون به فروشی نزدیک به 2 میلیارد تومان دست یافته است. فیلم سینمایی «عادت نمی‌کنیم» دومین ساخته ابراهیم ابراهیمیان از 12 خرداد ماه به سرگروهی سینما اریکه ایرانیان اکران شده است. داستان «عادت نمی‌کنیم» درباره احمدرضا مقدم، استاد برجسته دانشگاه است که به واسطه شک مهتاب همسرش، مسیر تازه‌ای پیش روی خود می‌یابد. این شک در بستر خانواده ریشه می‌دواند و به آرامی همه داشته‌های احمدرضا را تحت الشعاع قرار می‌دهد. سرمایه‌گذاری این فیلم برعهده شرکت روشن مهر بوده و پخش آن برعهده هدایت فیلم است. «عادت نمی‌کنیم» مضمونی اجتماعی و شهری دارد و درباره به وجود آمدن تنش میان دو خانواده از دو طبقه مختلف اجتماعی است.

 

دختر: یک و نیم میلیارد تومان بدون تبلیغات محیطی

فیلم «دختر» به کارگردانی رضا میرکریمی هم در تهران به فروش یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان رسیده است و در شهرستان‌ها تنها در مراکز مهم مانند مشهد، اصفهان و شیراز به نمایش درآمده که در هفته جاری اکران گسترده شهرستان فیلم انجام می‌گیرد.این فروش در حالی حاصل شد که تبلیغات محیطی برای این فیلم ممنوع بود و چند روزی است این تبلیغات آغاز شده است. «دختر» داستان آقای عزیزی را روایت می‏کند که سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است. او برای مراسم خواستگاری دخترش آماده می‏شود و ستاره دختر دیگرش در همان روز برای شرکت در جشن خداحافظی یکی از دوستان هم‏دانشگاهی‏اش، قصد سفر به تهران را دارد. پدرش به دلایلی به این سفر مشکوک است و این آغاز ماجرا است. در این فیلم فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، شاهرخ فروتنیان و ماهور الوند بازی می‏کنند.

کد N1366227

وبگردی