آفتاب
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران خواستار شد

نقش بخش خصوصی در برنامه جامع گردشگری افزایش یابد

نقش بخش خصوصی در برنامه جامع گردشگری افزایش یابد

درحالی که به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، این سازمان تنها تا پایان سال جاری و همزمان با تصویب برنامه ششم فرصت ...

گروه گردشگری:درحالی که به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، این سازمان تنها تا پایان سال جاری و همزمان با تصویب برنامه ششم فرصت دارد تا برنامه جامع گردشگری کشور را تدوین کند، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران از درخواست افزایش نقش بخش خصوصی در تدوین آیین‌نامه‌های برنامه جامع خبر می‌دهد. محسن مهرعلیزاده در این باره به سایت اتاق تهران گفته است: «سعی ما این است که بخش خصوصی تقریبا خود طراح یا مدون آیین‌نامه‌ها باشد تا از حالت غالب دیدگاه‌های بخش دولتی کمی فاصله بگیریم و بخش خصوصی بتواند کار خود را راحت‌تر انجام دهد.»

 

باید منتظر ماند و دید!

در همین حال به گفته یک منبع آگاه، طرح و تدوین برنامه جامع با اعضای کمیسیون گردشگری اتاق ایران از سوی یکی از گروه‌های مهندسی مشاور که طرح پیشنهادی خود را به پارلمان بخش خصوصی ارائه کرده بود، پیش از این با پیگیری چندانی از سوی کمیسیون مذکور دنبال نشد. با این‌همه مهرعلیزاده ضمن اشاره به اینکه اتاق تهران هنوز برنامه جامع گردشگری را بررسی نکرده، تصریح کرده است: «ما برنامه جامع گردشگری سال 78 را بررسی کرده بودیم. نماینده سازمان میراث فرهنگی از من درخواست کرده بود که این برنامه را بررسی و به روز کنیم و آیین‌نامه‌های اجرایی بنویسیم که از حالت سند راهبردی خارج و به صورت برنامه اجرایی شود. ما هم در اتاق تهران این مساله را بررسی کردیم.» به گفته رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران، در این باره جلساتی تشکیل شد و نماینده بخش خصوصی هم به عنوان کارشناس حضور پیدا کرد. او ادامه داده است: «کارشناسان ما در جلسات حضور دارند و نظرات ما را اعمال می‌کنند اما اینکه نظراتمان به شکل صد درصد مورد پذیرش قرار خواهد گرفت یا نه، باید منتظر بود و دید.»

حالا رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران نیز بهره‌گیری از نظرات بخش خصوصی را در برنامه جامع گردشگری کشور و آیین‌نامه‌های ذیل آن، به آینده موکول می‌کند؛ همان‌طور که رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در دومین جلسه شورای راهبردی تهیه برنامه جامع گردشگری کشور اعلام کرد که قریب به سه هفته دیگر تازه قرار است نقشه راه برنامه جامع و ابزار دستیابی به آن تعیین شود. به گزارش «دنیای اقتصاد»، پیش از این، در سال گذشته مسعود سلطانی‌فر اعلام کرده بود که برنامه جامع گردشگری تا پایان سال 94 تهیه و آماده اجرا می‌شود اما حالا حتی نقشه راه مشخصی نیز برای تدوین این برنامه تعریف نشده است. البته در جلسه اول و دوم شورای راهبردی تهیه برنامه جامع گردشگری کشور که در طول یک ماه گذشته برگزار شده، سه گروه طرح‌های پیشنهادی خود را به رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دیگر مسوولان این سازمان ارائه و همچنین برخی استادان نیز نظرات خود را مطرح کرده‌اند. حالا گرچه برخی بحث‌ها حول این طرح‌ها انجام شده، اما به نظر می‌رسد زمان برای تدوین این طرح کمتر از آن چیزی است که بتوان تصور کرد. اکنون به قول رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران باید «منتظر ماند و دید» که تهیه برنامه جامع بالاخره به پایان امسال می‌رسد یا خیر.

کد N1366184

وبگردی