آفتاب

شهردار لیسبون سه میلیون یورو برای ساخت مسجد اختصاص می دهد

شهردار لیسبون سه میلیون یورو برای ساخت مسجد اختصاص می دهد

مادرید-ایرنا- شهردارسوسیالیست لیسبون پایتخت پرتغال قصد دارد سه میلیون یورو را برای ساخت یک مسجد اختصاص دهد، موردی که به دلیل بحران اقتصادی در این کشور مسائلی را در پی داشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه آ ب ث، مبلغ مذکور که برای سه ساختمان که مرمت خواهند شد در خیابان 'روا دا پالما' در نظر گرفته شده، این سوال را بر می انگیزد که آیا هزینه بیش از حدی برای خزانه شهرداری نیست ؟ و آیا واقعا می شود آن را یک الویت در محله در نظر گرفت ؟
واقعیت این است که برنامه های رسمی ، اواخر سال 2017 و یا اوایل سال 2018 را به عنوان تاریخ هایی برای اتمام اجرای آن را درنظر گرفته اند، در این مورد شهرداری باید نخست 1.4 میلیون یورو را به شرکت هایی که در طبقه همکف ساختمان های مذکور قرار دارند پرداخت کند.
از سوی دیگر این ساختمان ها همجوار با خیابان 'روا دو بنفورمسوو' که مرکز محله عرب نشین لیسبون است، می باشد و دقیقا بحث بر مساله ای صورت می گیرد زیرا در آنجا یک مسجد وجود دارد که فعالیت خود را انجام می دهد .
به گفته منابع شهرداری، هدف آنها بر روی خدمت به جامعه مسلمانان متمرکز می شود زیرا مسجد موجود شرایط مطلوبی را فراهم نمی کند .
در این ارتباط به گفته «فرناندو مدینا» شهردار لیسبون، بر پا کردن مسجد 'نشانه ای از گشایش و به معنی خوش آمدگویی به همه است'.
مسائل ایجاد شده به این خاطر است که در این منطقه عرب ها سالهاست که در آن سکونت دارند.
شبد **اروپام **5**491** 1528 **1095
کد N1366081

وبگردی