آفتاب
نصرالله در بزرگداشت شهید ابوخلیل:

بدترین تحول رخ داده در اعراب علنی شدن ارتباط سعودی و اسراییل است

بدترین تحول رخ داده در اعراب علنی شدن ارتباط سعودی و اسراییل است

فلسطین نیز که مسأله اصلی است و صهیونیست ها آن را اشغال کرده اند و به مقدسات آن اهانت می کنند، به یک امر عادی تبدیل شده است و این موضوع در نشست سران اتحادیه عرب که اخیرا برگزار شد، مشهود بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان امروز جمعه در مراسم بزرگداشت «حاج اسماعیل زهری» ملقب به «ابو خلیل» فرمانده مجاهد مقاومت سخنرانی کرد.

بر اساس این گزارش سید حسن نصرالله در این سخنرانی اظهار داشت: حاج اسماعیل الزهری از برادران مجاهدی بود که از همان ابتدای شکل گیری مقاومت و در سال ۱۹۸۲ به مقاومت پیوست و در میدان حاضر بود. حاج اسماعیل در برخی از بخش ها و محورها به عنوان فرمانده ایفای نقش کرد و در شماری از عملیات ها نیز مشارکت داشت و جنگید.

وی در ادامه سخنان خود افزود: حاج زهری در جنگ ۳۳ روزه مانند دیگر فرماندهاننقش اساسی داشت و در کسب پیروزی نقش ایفا کرد. وی همچنین مسئولیت یکی از یگان های موشکی را نیز برعهده داشت.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: حاج زهری در همه شرایط حتی در تنهایی و در دوران بیماری سخت نیز، فعالیت هایش را ادامه می داد و ما با وجود فرماندهانی صبور، صادق، متواضع، پاک و مخلص برای خدا مانند حاج اسماعیل زهری پیروز می شویم.

دبیر کل حزب الله عنوان کرد: تضمین واقعی، همین مقاومت برای محافظت از لبنان به عنوان بخشی از معادلات ارتش و مردم است. مقاومت باید به دلیل محافظت از لبنان مورد حمایت قرار گیرد. 

وی در ادامه گفت: ما در منطقه ای هستیم که امت، کشور، اتحادیه عرب، امنیت ملی و منافع مشترک در آن معنا ندارد؛ تا جایی که مسأله فلسطین نیز که مسأله اصلی است و صهیونیست ها آن را اشغال کرده اند و به مقدسات آن اهانت می کنند، به یک امر عادی تبدیل شده است و این موضوع در نشست سران اتحادیه عرب که اخیرا برگزار شد، مشهود بود.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: بدترین تغییر و تحول در حالت اعراب در برهه کنونی این است که روابط سعودی ها و اسرائیلی ها که تا پیش از این مخفیانه صورت می گرفت، الان آشکار شده است. 

وی همچنین اظهار داشت: سفر ژنرال سعودی به اسرائیل به معنای شروع رابطه طرفین نیست بلکه این رابطه از قبل وجود داشته است اما الان علنی شده است.

دبیرکل حزب الله بیان داشت: ارتباط شاهزاده و ژنرال سعودی با اسرائیلی ها مخالف سیاست های سعودی ها نیست بلکه آغازی است برای انتقال این رابطه از حالت مخفیانه به حالت آشکار و علنی. 

وی افزود: هنگامی که سعودی ها قصد می کنند با اسرائیل گفتگو کنند، رابطین این گفتگوها پول های بسیاری دریافت می کنند؛ زیرا این اقدام به نفع اسرائیل است. عربستان روابط خود را با اسرائیل عادی سازی می کند و پس از آن نیز به صدور فتوا مبادرت می ورزد و برخی در این کشور برای تشریع این فتواها آماده می شوند.

ادامه دارد...

کد N1365028

وبگردی