آفتاب

کابینه «شینزو آبه» در انتظار ترمیم

کابینه «شینزو آبه» در انتظار ترمیم

پکن - ایرنا - سخنگوی ارشد دولت ژاپن اعلام کرد که «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور قصد دارد به منظور تسریع و پیشبرد برنامه های اقتصادی خود، تغییراتی را در کابینه صورت دهد.

به گزارش ایرنا، «یوشیهیده سوگا» دبیر اول کابینه و سخنگوی دولت ژاپن روز جمعه با اعلام این خبر، زمان اجرای این تغییر را سوم آگوست (13 مرداد سالجاری) اعلام کرد.
او در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت که کابینه دولت ژاپن روز سه شنبه هفته آینده، بسته محرک اقتصادی جدید را تصویب می کند و یک روز پس از آن نیز «آبه»، تغییراتی را در کابینه خود اعمال خواهد کرد.
«سوگا» تاکید کرد که نخست وزیر این کشور به دلیل تسریع روند اثربخشی سیاست های اقتصادی خود معروف به «آبه نومیکس» به دنبال ترمیم و جابجایی در کابینه خود است.
وی تاکید کرد که بازار اشتغالزایی ژاپن روند بهبود باثباتی را پیش گرفته و دولت نهایت تلاش خود را به کار گرفته است که علاوه بر غلبه بر تورم منفی، اقتصاد ژاپن را از نو احیا کند.
«ژاپن تودی» در گزارشی اعلام کرد که بسته اقتصادی نخست وزیر ژاپن شامل 13.5 تریلیون «ین» مستقیما هزینه های دولتی و وام ها را هدف قرار داده که 7.5 تریلوین «ین» آن صرف فرمانداری ها و مناطق می شود و 6 تریلیون دیگر نیز برای سرمایه گذاری های مالی و برنامه وام ها در نظر گرفته شده است.
این در حالی است که دولت ژاپن روز گذشته به دنبال تلاش برای گسترش سرمایه گذاری در زیرساخت ها و افزایش صادرات محصولات کشاورزی و همچنین گسترش درآمدهای گردشگری، از یک بسته محرک اقتصادی به ارزش 265 میلیارد دلار (28 هزار میلیارد ینی) خبر داد.
گفتنی است؛ حزب حاکم لیبرال دمکرات ژاپن به رهبری «شینزو آبه» کمتر از 20 روز پیش موفق شد با پشت سر گذاشتن رقبا و کسب بیشترین آراء، پیروز انتخابات پارلمانی مجلس سنا در این کشور شود.
خبرگزاری کیودو بلافاصله پس از این پیروزی خبر داد که جابجایی در کابینه شینزو آبه به زودی شروع خواهد شد تا وی بتواند برنامه اقتصادی خود را در کنار اصلاحات سیاسی و نظامی پیش ببرد.
نخست وزیر ژاپن پیش از این تاکید کرده بود که سیاست های اقتصادی او، موسوم به «آبه نومیکس» دستاوردی های بخصوصی همچون بهبود شرایط بازار کار را به همراه خواهد داشت، اما احزاب مخالف با انتقاد از این برنامه ها اعلام می کنند که این سیاست ها بدون ایجاد بهبودی در اوضاع معیشتی مردم، به بن بست خورده است.
آساق**231**1597
کد N1365014

وبگردی