آفتاب

گرمای کم سابقه و درخواست عربستان برای تامین نیروی برق ازهمسایگان

گرمای کم سابقه و درخواست عربستان برای تامین نیروی برق ازهمسایگان

تهران-ایرنا- در شرایطی که موج شدید گرما کشورهای حاشیه خلیج فارس را فرا گرفته است، افزایش بیش از اندازه مصرف برق جهت مواجهه با این گرمای طاقت فرسا عربستان را مجبور کرد تا برای تامین نیروی برق خود به کشورهای عربی همسایه روی بیاورد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گرما و رطوبت بیش از اندازه درعربستان که افزایش شدید مصرف برق را به همراه دارد موجب شد شرکت برق این کشور خواستار پشتیبانی دو کشور عربی همسایه جهت مواجهه با کمبود برق احتمالی شود.
مدیرعامل شرکت تامین برق کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در این زمینه اظهار داشت تحقیقات لازم در راستای پروژه توسعه خطوط برق میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس آغاز شده و هدف اصلی آن مواجهه با کمبود انرژی برق در حالت های اضطراری است.
گرمای غیرقابل تحمل و رطوبت در حوزه کشورهای خلیج فارس باعث شده است بسیاری از شهروندان این کشورها برای فرار از این شرایط سفرهای بلند مدت بعضا یک ماهه ای را به کشورهای اروپایی و خوش آب و هوا صورت دهند.
پیش از این 'عیسی رمضان ' کارشناس هواشناسی و مشاور دفتر مدیرکل هواپیمایی کویت گفته بود بر اساس گزارش اداره هواشناسی درجه گرمای هوا در سایه از 50 درجه سانتیگراد هم گذشته است.
برخی کارشناسان معتقدند درجه گرمای هوا در کویت این روزها از بالاترین میزان گرما در جهان برخوردار است.
شبک *320 / 1064
کد N1365013

وبگردی