آفتاب

فرماندار کرمانشاه:از سرایت آتش سوزی پتروشیمی بیستون جلوگیری شد

فرماندار کرمانشاه:از سرایت آتش سوزی پتروشیمی بیستون جلوگیری شد

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار کرمانشاه اعلام کرد: با تلاش ماموران امداد رسان از سرایت آتش سوزی یکی از مخزن های پتروشیمی بیستون کرمانشاه به دیگر مخازن این واحد تولیدی جلوگیری شد.

فضل الله رنجبر عصر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون کلیه نیروهای امداد رسان متشکل از آتش نشانی، هلال احمر و نیروهای امدادی پتروشیمی و نیروگاه حرارتی بیستون مشغول مهار آتش هستند.
وی اظهار کرد: دلایل فنی این حادثه در دست بررسی است و بزودی توسط مسوولان شرکت پتروشیمی بیستون اعلام خواهد شد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کرمانشاه نیز به ایرنا گفت: هم اکنون 50 نفر از ماموران این جمعیت مشغول خاموش کردن آتش سوزی در پتروشیمی بیستون هستند.
جهانگیر پورحسن افزود:ماموران امداد رسان تلاش می کنند تا از سرایت آتش به دیگر مخزن های پتروشیمی جلوگیری کنند.
وی اظهار کرد: بالگرد جمعیت هلال احمر کرمانشاه نیز آماده انجام عملیات است و در صورت ضرورت از آن استفاده خواهد شد.
مجتمع پتروشیمی بیستون در 15 کیلومتری شرق کرمانشاه و در کنار بزرگراه کربلا واقع شده است.
مجتمع پتروشیمی بیستون کرمانشاه الکیل بنزن خطی (LAB) والکیلات سنگین (HAB) تولید می کند.
الکیل بنزن خطی (LAB) نقش مهمی در شکل گیری صنایع پایین دستی پتروشیمی در کشور دارد، زیرا این محصول به عنوان ماده اولیه شوینده ها در تولید پاک کننده های خانگی و صنعتی کاربرد دارد.
الکیلات سنگین (HAB) از دیگر تولیدات این مجتمع پتروشیمی بیستون است که با هدف کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، اقتصاد تک محصولی، ایجاد ارزش افزوده از مواد خام، تأمین نیاز داخلی، افزایش صادرات محصولات پتروشیمی، ایجاد درآمد ارزی و اشتغال زایی تولید می شود.
طرح الکیل بنزن خطی مجتمع پتروشیمی بیستون با مهندسی اصولی و تحت لیسانس شرکت IFP فرانسه و طراحی و مهندسی تفصیلی شرکت تکنیکاس ریونیداس اسپانیا و شرکت انرشیمی ایران اجرا شده است.
خوراک پتروشیمی بیستون سالانه 386 هزار تن نفت سفید و 19 هزار تن بنزن است که نفت سفید از پالایشگاه کرمانشاه و بنزن از مجتمع پتروشیمی بندر امام و پتروشیمی اصفهان تأمین می شود.
یکی از مخزن های پتروشیمی بیستون از ساعت حدود ۱۵ روز جمعه دچار آتش سوزی شده است.
8066/ 6037
کد N1364960

وبگردی