آفتاب

امام جمعه سنندج: تطهیر نفس و توسعه مال دنیا از برکات زکات است

امام جمعه سنندج: تطهیر نفس و توسعه مال دنیا از برکات زکات است

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: شکر نعمت خدا، تطهیر نفس ، ملحق شدن به گروه محسنین و توسعه مال دنیا از برکات زکات است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج ضمن اشاره به برکات زکات افزود: زکات در سال دوم هجری واجب شده است و از ارکان اسلام و ضروریات دین است.
وی با بیان اینکه زکات، صدقه دادن به کسانی است که فقیرند و دخل و خرجشان مساوی نیست، گفت: مسلمانان باید حق فقرا را از مال خود جدا کنند و به مستحقین بدهند تا آنها نیز بتوانند امورات زندگی خود را بگذرانند.
امام جمعه سنندج در ادامه به آیه 261 سوره بقره اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه می فرماید:' حکایت کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند همچون حکایت دانه ای است که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه ای صد دانه باشد و خداوند برای هر که بخواهد آن را دو چندان می کند و دارای بخشش گسترده است.'
وی اظهار کرد: هر کس به نیازمندان آب، غذا و پوشاک بدهد و نیازش را رفع کند خداوند در بهشت او را سیراب و از پوشش بهشت نصیبش می کند.
ماموستا خدایی افزود: به کسانی که درک زیادی از اسلام ندارند و محتاج و نیازمند هستند، صدقه و زکات بدهید تا بیشتر جذب اسلام شوند.
وی گفت: کسی که مسافر است و خرج سفر ندارد به او زکات می رسد و خداوند به احوال کسانی که زکات می دهند و یا زکات می گیرند، آگاه است پس نباید در این امر خیانت کنند.
6108
کد N1364868

وبگردی