آفتاب
مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد:

درخواست خانواده مرحوم بیچاره علت سکوت خبری در مراسم تدفین بود

درخواست خانواده مرحوم بیچاره علت سکوت خبری در مراسم تدفین بود

تهران - ایرنا - مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علت تشییع پیکر مرحوم اصغر بیچاره هنرمند عکاس را در سکوت خبری درخواست خانواده آن مرحوم اعلام کرد.

مهدی وجدانی روز جمعه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: خانواده مرحوم اصغر بیچاره درخواست کردند تا خاکسپاری این هنرمند به صورت خانوادگی برگزار شود و به همین دلیل پیکر آن مرحوم روز گذشته بدون حضور رسانه ها در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.
وی افزود: معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی خود را برای برگزاری مراسم تشییع مرحوم بیچاره و تدفین در قطعه هنرمندان اعلام کرده بود ولی طبق نظر خانواده آن مرحوم، مراسم تشییع به صورت خانوادگی برگزار شد.
وجدانی تاکید کرد: تالار وحدت و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی هرگونه همکاری برای برگزاری مراسم یادبود مرحوم بیچاره دارد و اگر خانواده آن مرحوم هرگونه امکانات و کمکی بخواهد، در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، برخی سایت ها و خبرگزاری ها به نقل از تورج ژوله فرزند مرحوم بیچاره اعلام کردند که پیکر آن مرحوم پنجم مردادماه از آمریکا به ایران منتقل و صبح پنج شنبه (هفتم مرداد) به همت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) در سکوت خبری به خاک سپرده شد.
اصغر بیچاره، قدیمی ترین عکاس سینمای ایران، 22 خردادماه پس از تحمل یک دورن بیماری بر اثر عوارض ناشی از سرطان حنجره در آمریکا درگذشت.
همان زمان معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تماسی با خانواده این هنرمند اعلام کرد که پیکر مرحوم بیچاره پس از انجام تشریفات قانونی به ایران خواهد آمد و در قطعه هنرمندان آرام خواهد گرفت.
اصغر بیچاره عکاس، بازیگر و کارگردان سینمای مستند ایران از مجموعه داران مهم عکاسی و صنعت سینمای ایران بود که در طول سالیان خدمت خود به سینما این مجموعه مهم را جمع آوری کرده است.
فراهنگ**1003** 1336
کد N1364863

وبگردی