آفتاب
فرمانده کل ارتش پاکستان:

تامین امنیت کریدور اقتصادی چین-پاکستان را تضمین خواهم کرد

تامین امنیت کریدور اقتصادی چین-پاکستان را تضمین خواهم کرد

فرمانده کل ارتش پاکستان ضمن تضمین تامین امنیت کریدور اقتصادی چین- پاکستان اعلام کرد که از هیچ اقدامی برای تکمیل به موقع این طرح بزرگ دریغ نخواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «روزنامه پاکستان»، «راحیل شریف» فرمانده کل ارتش پاکستان شب گذشته با حضور در مراسم  هشتاد و نهمین سالروز تشکیل ارتش جمهوری خلق چین که از سوی سفارت این کشور در اسلام آباد برگزار شده بود،ضمن تبریک به مردم و دولت چین گفت: امروز ارتش چین از هر لحاظ به یکی از قدرتمند ترین ارتش های جهان تبدیل شده است و از این رو مردم و ارتش پاکستان به دوستی با چین افتخار می کنند.

وی افزود: کریدور اقتصادی چین- پاکستان که نماد دوستی و همکاری دو کشور است، بدون هیچ مانعی پیش خواهد رفت.

وی در ادامه تاکید کرد: این طرح نه تنها برای دو کشور بلکه برای کل منطقه از اهمیت راهبردی برخوردار است. لذا تامین امنیت این طرح وظیفه ملی ماست که به خوبی انجام خواهیم داد.

لازم به ذکر است که طرح کریدور اقتصادی مشترک چین-پاکستان (CPEC)، بزرگ ترین طرح همکاری میان دو کشور همسایه است که چینی ها قصد دارند در مجموع با سرمایه گذاری ۴۶ میلیارد دلاری در پاکستان، این راهروی اقتصادی را از بندر «گوادر» در جنوب غربی پاکستان (ایالت بلوچستان) تا استان «سین کیانگ» چین در شرق این کشور(به طول حدود سه هزار کیلومتر) احداث کنند. این طرح از اهمیتی حیاتی هم برای چین و هم برای پاکستان برخوردار است.

کد N1364718

وبگردی