آفتاب

نمایش فیلم «آرسنال» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران

نمایش فیلم «آرسنال» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران

فیلم صامت «آرسنال» به کارگردانی الکساندر داوژنکو محصول سال ۱۹۲۹ شوروی، روز یکشنبه ۱۰ مردادماه ساعت ۱۷ در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتمین فیلم از بخش سینمای صامت (مکتب مونتاژ شوروی) از دوره جدید نمایش فیلم در فصل تابستان، روز یکشنبه ۱۰ مردادماه ساعت ۱۷، فیلم صامت «آرسنال» به کارگردانی الکساندر داوژنکو محصول سال ۱۹۲۹ شوروی به مدت ۸۷ دقیقه با میان نویس فارسی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

«آرسنال» دومین فیلم از سه‌گانه‌ اوکراینی الکساندر داوژنکو است، پیش از شاهکار او «زمین» که همچنان یکی از پابرجاترین آثار صامت سینماگران نسل اول شوروی است و پس از «زونیگورا» حماسه‌ تاریخی او که به بهانه‌ گنجی پنهان به دوره‌های مختلفی از تاریخ اوکراین سرک می‌کشد. «آرسنال» از دو فیلم دیگر بیان سیاسی مستقیم‌تری دارد. فیلم درباره‌ واقعه‌ تاریخی شورش به پا خاستن کارگران زرادخانه‌ کیف در دوران پرتب و تاب بین سقوط حکومت تزاری و مسلط شدن لنین بر کشور است. سلسله وقایعی که ملی‌گراهای اوکراینی، بلشویک‌ها، لهستانی‌ها و روس‌های تزاری هر کدام روایتی از آن به دست می‌دهند و البته داوژنکو در «آرسنال» روایت شورویایی داستان را عرضه می‌کند

علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه های نمایش فیلم در فصل تابستان، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ۵ بعدازظهر، به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.

کد N1364590

وبگردی