آفتاب

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

تهران – ایرنا- تغییر زمان گفت وگوی زنده تلویزیونی رئیس جمهوری به سه شنبه شب،ارائه پیش نویس نقشه راه توسعه روابط صنعتی به ایران از سوی روسیه،تاسیس مجلس اداره کشور توسط انصارلله و علی عبدالله صالح در یمن، تغییر نام گروه تروریستی جبهه النصره با جدایی از القاعده، درگیری داعش و طالبان در استان غور افغانستان، خبر نماینده بان کی مون از محاصره نظامی کامل شهر حلب، متوهم دانستن آمریکا از سوی مسکو، ورود مردی مسلح به اداره کار شهر کلن آلمان وشگفتی آفرینی جوانان ساحلی ایران در رقابت های قهرمانی جهان مهمترین عناوین خبری ایرنا در 12 ساعت گذشته به شمار می رود.

**اخبار داخلی
تهران –گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهوری با مردم، شامگاه سه شنبه انجام خواهد شد.
تهران - بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، تغییر نام جبهه النصره به جبهه فتح الشام را تنها بازی با کلمات دانست و تاکید کرد ماهیت تروریستی این گروه با چنین اقدامی تغییر نمی یابد.
خرم آباد - وزیر کشور با بیان اینکه برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور اراده ملی شکل گرفته گفت: برنامه های اقتصاد مقاومتی در کشور به نحو مطلوبی در حال پیشرفت و اجرا می شود.
مسکو - دنیس مانتوروف وزیر صنعت و تجارت روسیه در مذاکره با محمود واعظی وزیر ارتباطات و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی دو کشور، اعلام کرد: در متن پیش نویس نقشه راه توسعه همکاری های صنعتی دو کشور که به تهران ارائه کردیم، اجرای مشترک 70 طرح پیشنهاد شده است.
مشهد - نخستین مرکز طب سالمندان کشور روز پنجشنبه طی مراسمی در بیمارستان تامین اجتماعی (17 شهریور) مشهد آغاز به کار کرد.
مشهد - رئیس کل بانک مرکزی گفت: آمار تسهیلات پرداختی از سوی بانک های عامل به واحدهای صنعتی در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 44 درصد افزایش داشته که نشان دهنده جهت گیری مثبت اقتصادی است.
قشم- نخستین کشتی مسافری مسیر دریایی بندر « خصب »عمان با 66 مسافر روز پنجشنبه وارد اسکله بهمن جزیره قشم شد.
بندرعباس - زلزله ای به بزرگی 4.8 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 20و چهار دقیقه به وقت محلی جزیره هندورابی در استان هرمزگان را لرزاند.
تهران - «اصغر فرهادی» کارگردانی است که ره صد ساله دستیابی به موفقیت های تحسین برانگیز را طی یک دهه اخیر با شتاب پیموده و با سبک خاص خود که روایتی بدیع از واقعگرایی است به چهره ای بی مانند در سینمای ایران و جهان تبدیل شده است.
زاهدان - کودک شش ساله ربوده شده از شهرستان خاش پس از پنج ماه اسارت با همت سربازان گمنام امام زمان (عج) از چنگال آدم ربایان معاند نظام آزاد شد و بامداد جمعه (ساعت 2 بامداد) به آغوش خانواده اش بازگشت.
شیراز - رئیس اداره برق شهرستان فسا از توابع استان فارس گفت: با پیگیری های حمید چیت چیان وزیر نیرو و تلاش بی وقفه دست اندرکاران این اداره، برق زندان فسا که در پی بارندگی های اخیر برای مدتی قطع شده بود، مجددا وصل شد.
تهران - تیم ملی الف والیبال ساحلی جوانان در دومین دیدار خود در دور مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان موفق به شکست تیم قدرتمند هلند شد تا شگفتی ساز این رقابت ها شود.

**اخبار خارجی
تهران - انصارالله یمن و حزب موتمر الشعبی توافقنامه ای را امضا کردند که بر اساس آن یک مجلس اعلای سیاسی، اداره یمن را عهده دار می شود.
تهران- 'ابو محمد الجولانی' سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد: این گروه از القاعده منفک و نام خود را به 'جبهه فتح الشام' تغییر داده است.
بیروت– فراکسیون حزب الله (وفاداری به مقاومت) در پارلمان لبنان با صدور بیانیه ای، همه تماس ها، دیدارها و اقدام های سازمان یافته رژیم سعودی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
کابل - فرمانده امنیت پلیس استان غور افغانستان گفت که عناصر گروه تروریستی داعش و نیروهای گروه طالبان به رهبری ملا هبت الله آخوندزاده در این استان با یکدیگر درگیر شدند.
نیویورک -استفان دمیستورا نماینده بان کی مون با اشاره به ادامه درگیری های زمینی در حلب و محاصره نظامی کامل این شهر نسبت به سرنوشت مردم آن ابراز نگرانی کرد و از وزیران امورخارجه روسیه و آمریکا خواست تا با تسریع گفت و گوهای جاری سوریه در جهت کاهش خشونت ها تلاش کنند.
آنکارا - مصوبات نشست حساس روز پنجشنبه شورای عالی نظامی ترکیه به تائید رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور رسید؛ این در حالی است که به دنبال کودتای نافرجام 25 تیرماه گذشته تغییرات اساسی در راس ارتش مطرح بود.
برلین - «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان با ابراز نگرانی از اوضاع ترکیه در پی کودتای نافرجام 25 تیرماه گذشته در این کشور از «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری این کشور خواست در برخورد با مخالفان خویشتنداری کند.
مسکو - پس از ابراز نگرانی باراک اوباما از احتمال تاثیرگذاری مسکو بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یک مقام روسی ادعاهای مطرح شده مبنی بر هک شدن ایمیل های حزب دمکرات از جانب روسیه را نشانه «وجود توهم و عقده» علیه این کشور در آمریکا اعلام کرد.
تهران - برخی گروه های تروریستی از هلاکت عمار شعبان فرمانده نظامی گروه تکفیری موسوم به نورالدین الزنکی در حندارت واقع در شمال شرق حلب خبر دادند.
تهران- رسانه های غربی گزارش دادند: مردی مسلح به اداره کار در شهر کلن آلمان وارد شده است و نیروهای پلیس، ساختمان این مرکز را در محاصره خود گرفته اند.
پکن - مقام های ژاپن اعلام کردند که چین یکی دیگر از شهروندان این کشور را به اتهام فعالیت های جاسوسی بازداشت کرده است.
تهران - 'جیمز کلپر' مدیر اداره امنیت ملی آمریکا گفت، پاکسازی ارتش ترکیه پس از کودتای نافرجام بر سر همکاری این کشور در جنگ تحت امر آمریکا علیه داعش مشکل ایجاد می کند.
تهران - انفجاری پنجشنبه شب در یک آپارتمان در شهر مالمو سوئد رخ داد که به دنبال آن آتش نشانان و پلیس در محل انفجار حضور یافته و از ورود افراد و خودروها به این محل جلوگیری کردند.
بیروت - شیخ «نعیم قاسم » معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه « تنها راه رفع تهدید تروریسم تکفیری، ریشه کنی آن است»، گفت که همزیستی با تروریسم مانند آنچه برخی کشورهای بزرگ و یا کشورهای عرب حوزه خلیج فارس انجام می دهند، برآنها تاثیر منفی می گذارد و بهای سنگینی خواهند پرداخت.
مادرید - «پدرو پابلو کوزینسکی» که در روز پنج ژوئن (16 خرداد)، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بر «کیکو فوجیموری» پیروز شد، روز پنجشنبه به وقت محلی به عنوان رئیس جمهوری پرو سوگند یاد کرد.
پکن - منابع خبری کره جنوبی روز جمعه اعلام کردند، کره شمالی 6 تن از ماموران امنیتی و مسئولان برون مرزی مرتبط با اتباع این کشور در خارج را به دلیل کوتاهی در انجام وظایف محوله اعدام کرده است.
شبس**1708*1488 **1613
کد N1364493

وبگردی