آفتاب

گمانه زنی وزیر کشور/رئیس جمهوری لبنان تا پایان سال 2016 انتخاب می شود

گمانه زنی وزیر کشور/رئیس جمهوری لبنان تا پایان سال 2016 انتخاب می شود

بیروت – ایرنا - « نهاد المشنوق» وزیر کشور و عضو حزب جریان المستقبل گفت که معتقدم رئیس جمهوری جدید لبنان تا پایان سالجاری میلادی 2016 انتخاب می شود زیرا این یک تصمیم جدی و بزرگ بین المللی است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، المشنوق در گفت وگو با تلویزیون لبنانی (LBC) افزود: ما به امضای قراردادهای نفتی تا قبل از انتخاب رئیس جمهوری جدید تشویق نمی کنیم.
لبنان بیش از دو سال و یک ماه است که رئیس جمهوری ندارد.
وزیر کشور لبنان با هشدار نسبت به ادامه وضعیت کنونی سیاسی در لبنان ، تصریح کرد: یک مقام ارشد بین المللی به من گفت که گوئی لبنانی ها متوجه نیستند در پنج دقیقه آخر حیات نظام خود بسر می برند.
وی در باره این سخن که گفته می شود اوضاع در اردوگاه فلسطینی نشین عین الحلوه در شهر صیدا در جنوب لبنان بحرانی و در حال انفجار است، خاطرنشان کرد: این سخن صحیح نیست زیرا ارتش و نیروهای امنیتی لبنان مسئولیت بزرگ خود را برعهده دارند.
نهاد المشنوق گفت: از طریق ژنرال« عباس ابراهیم» مدیرکل توانمند و خبره نیروهای امنیت عمومی لبنان ، گفت وگوها و تماس های جدی و وساطت ها جریان دارد تا جلوی هرگونه اخلال راهبردی امنیتی در عین الحلوه گرفته شود.
وزیر کشور لبنان با تاکید بر توانمندی امنیتی لبنان، تاکید کرد: عین الحلوه تبدیل به مکانی امن برای تروریست ها نخواهد شد و رهبران گروه های مختلف فلسطینی تلاش زیادی دارند تا این اردوگاه از هرگونه اخلال امنیتی دور بماند و یا مشکلات امنیتی بین لبنانی ها و فلسطینی ها رخ دهد.
وی با این بیان اینکه در شهرک عرسال لبنان مشکل امنیتی داریم اما تحت کنترل است، خاطرنشان کرد که فرماندهی ارتش و نیروهای امنیت عمومی و داخلی برای برقراری ثبات و امنیت در شهرک عرسال در شمال شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه هماهنگی و همکاری می کنند.
نهاد المشنوق گفت که فرمانده جدید نیروهای امنیت داخلی لبنان ( پلیس) تا انتخاب رئیس جمهوری جدید تعیین و منصوب نخواهد شد.
وزیر کشور لبنان با بیان اینکه « معتقدم اردوگاه های آوارگان سوری پناهگاه تروریست ها نیستند»،افزود: تروریست های لبنانی و یا سوری برای عملیات تروریستی در لبنان از سوریه و به طور مشخص مناطق تحت اشغال داعش وارد خاک لبنان می شوند.
وی اضافه کرد که در سال گذشته حدود 270 عنصر لبنانی و یا سوری به اتهام ارتباط با باندهای تروریستی تکفیری در لبنان بازداشت شدند اما هیچکدام از بین آوارگان سوری مقیم اردوگاه های در لبنان نبودند.
نهاد المشنوق در پاسخ به این سوال، آیا برای نزدیک شدن ژنرال « میشل عون» رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در مجلس لبنان و «سعدالحریری» رئیس حزب جریان المستقبل تلاش می کند؟، تصریح کرد:همه می دانند من دوست ژنرال عون هستم اما نقش میانجی بین او و الحریری ندارم و ماموریت من ایجاد اوضاع امن سیاسی در لبنان است و این هدف تحقق نمی یابد مگر اینکه رئیس جمهوری جدید انتخاب شود.
وی تاکید کرد: به عنوان فراکسیون المستقبل در مجلس لبنان، ما همچنان به حمایت ازنامزدی « سلیمان فرنجیه» رئیس حزب جریان المرده در انتخابات ریاست جمهوری لبنان پایبند هستیم اما این کفایت نمی کند و باید حرکت کرد.
خاورم ** 1324
کد N1364475

وبگردی