آفتاب

فراکسیون حزب الله، اقدام های سعودی برای عادی سازی روابط با اسرائیل را محکوم کرد

فراکسیون حزب الله، اقدام های سعودی برای عادی سازی روابط با اسرائیل را محکوم کرد

بیروت – ایرنا – فراکسیون حزب الله (وفاداری به مقاومت) در پارلمان لبنان با صدور بیانیه ای، همه تماس ها ، دیدارها و اقدام های سازمان یافته رژیم سعودی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، فراکسیون حزب الله لبنان درپایان نشست هفتگی خود که عصر پنجشنبه به ریاست «محمد رعد» درمنطقه حاره حریک ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد، بیانیه ای صادر کرد.
در این بیانیه اقدام های سعودی، انحرافی آشکار و فروغلطیدن در دامان دشمن موجودیت ملت های عربی و اسلامی و خالی کردن پشت ملت فلسطین و نادیده گرفتن حق این ملت در مبارزه مشروع با دشمن صهیونیستی برای آزاد سازی سرزمین و تعیین سرنوشتش خوانده شده است.
در چارچوب اقدام های سازمان یافته ژیم های سعودی و صهیونیستی برای عادی سازی روابط ، « انورعشقی»ژنرال سعودی بتازگی در راس یک هیات سعودی به فلسطین اشغالی سفر و با مقامات رژیم صهیونیستی ملاقات و گفت وگو کرد.
فراکسیون حزب الله همچنین ادامه تجاوزهای جنایتکارانه رژیم سعودی علیه مردم بی گناه یمن و کشتار آنان و جلوگیری از مذاکرات هدفمند یمنی ها برای دستیابی به حل وفصل سیاسی در این کشورعربی را محکوم کرده است.
فراکسیون حزب الله در این بیانیه اقدامات مستمرسرکوبگرانه نظام مستبد بحرین علیه مردم بی گناه این کشور وعلمای برجسته آن را محکوم و بر حمایت خود از حقوق مشروع مردم بحرین و مطالبات عادلانه آنها تاکید کرده و مواضع حکیمانه و شجاعانه آنان را ستوده است.
در بیانیه این فراکسیون از ملت موریتانی برای همبستگی با مردم ، ارتش و مقاومت در جنگ 33 روزه تابستان سال 2006 رژیم صهیونیستی علیه لبنان و حمایت آنها از مسائل عدالت خواهانه عرب و در راس همه قضیه فلسطین قدردانی شده است.
فراکسیون حزب الله همچنین با استقبال از تحولات میدانی در سوریه که به کاهش سیطره تروریست ها در این کشور به ویژه در استان حلب منجر شده بر ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی برای پایان وضعیت محنت بار در سوریه تاکید کرده است.
این فراکسیون همچنین خاطرنشان کرده است که درسوریه اولویت باید مبارزه با تروریسم باشد و به مردم این کشور هم حق انتخاب سرنوشتش بدون هرگونه دخالت خارجی داده شود.
فراکسیون وفاداری به مقاومت با محکوم کردن جنایت های گروه های تروریستی تکفیری در کشورهای مختلف منطقه و اروپا بر لزوم همکاری جدی بین المللی در مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت و ثبات ملت ها تاکید کرد.
در بیانیه این فراکسیون برضرورت موفقیت گفت وگوهای ملی، حل مشکلات خدماتی و حیاتی مانند قطعی طولانی مدت برق و آب در مناطق مختلف لبنان، تسریع دولت در مقابله با فساد گسترده از جمله اینترنت غیرقانونی ، تجارت انسان وهمچنین رفع آلودگی نهر لیطانی و دریاچه القرعون تاکید شده است.
فراکسیون حزب الله همچنین خواستار بازسازی ساختار دولت ، جلوگیری از دودستگی های سیاسی و بازگرداندن نظم به حیات سیاسی لبنان شده است.
خاورم ** 390** 1324
کد N1364431

وبگردی