آفتاب
با رد درخواست هیئت فوتبال اردبیل؛

تیم شهرداری اردبیل به موسسه « آبی پوشان پایتخت» واگذار شد

تیم شهرداری اردبیل به موسسه « آبی پوشان پایتخت» واگذار شد

اردبیل – بعد از کش‌وقوس چندساله مبنی بر واگذاری تیم شهرداری اردبیل به بخش خصوصی، این تیم با تصویب شورای شهر اردبیل به موسسه آبی پوشان پایتخت واگذار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر پنج‌شنبه در جلسه فوری شورای شهر اردبیل و در وضعیتی که التهابات استیضاح شهردار هنوز در شورا برقرار است، شورای شهر اردبیل تیم شهرداری اردبیل را به موسسه آبی پوشان پایتخت واگذار کرد.

با وجود اینکه این تیم در ابتدای کار کارنامه درخشانی برجای گذاشت و مزه شیرین حضور در لیگ برتر را به شهروندان اردبیلی چشاند اما بعدها به دلایل مختلف که عنوان می‌شود بیشتر ضعف مدیریت تیم بود به لیگ دسته دو سقوط کرد.

با این وجود به دلیل اینکه فرصت محدودی تا بازی‌های لیگ دسته دو باقی است، شهرداری اردبیل در نامه‌ای رأی شورا را برای واگذاری تیم جویا شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر در این جلسه به طرح پنج پیشنهاد اشاره کرد.

ولی نعمتی گفت: به دلیل زمان محدود واگذاری تیم، کمیته منتخبی وضعیت پنج پیشنهاد کننده را بررسی و در نهایت دو اولویت شامل موسسه آبی پوشان پایتخت و شهباز ایرانیان مهر را مطرح کرد.

وی افزود: از بین متقاضیان با ترک مناقصه شهرداری باید موسسه‌ای را انتخاب می‌کرد و این دو اولویت جهت اعلام نظر شورا مطرح شده است.

در ادامه سرپرست شهرداری اردبیل نیز با بیان اینکه تعیین تکلیف تیم باید تا قبل از ۱۸ مرداد انجام شود، اضافه کرد: ما فرصت درج آگهی برای واگذاری نداشتیم و اگر آگهی درج می‌شد حداقل یک ماه زمان نیاز داشت تا تیم تعیین تکلیف شود.

قدرت سیفی متذکر شد: در واقع این روند موجب می‌شد خود با دست خودمان تیم را حذف کنیم و به همین دلیل پنج پیشنهاد واگذاری بررسی شد.

وی افزود: پیشنهاد هیئت فوتبال استان برای تیم داری پذیرفته نشد و در واقع اداره کل ورزش و جوانان استان به دلیل ایرادات حقوقی با متولی گری هیئت موافقت نکرد.

وی با بیان اینکه دو شرط از سوی شورا مطرح شده است، اضافه کرد: شرط اول این بود که نام تیم اردبیل بماند و شرط دوم این بود که تیم در خود شهر اردبیل باقی بماند.

به گفته سرپرست شهرداری اردبیل در واقع باید تیم را رایگان واگذار می‌کردیم و همین که دو شرط را به موسسه طرف قرارداد بقبولانیم قابل توجه است.

سیفی افزود: موسسه آبی پوشان پایتخت نام تیم را به عنوان آبی پوشان اردبیل پذیرفته و قرار است تیم همواره در اردبیل بماند.

وی متذکر شد: از سویی برای اینکه ضمانت و تعهدی ایجاد شود، در صورتی که موسسه درست عمل نکند و تیم به دسته سه برود به مبلغ چهار میلیارد ریال جریمه می‌شود.

در این جلسه هر چند دبیر اول ناصر ناطق درآبادی و نایب رئیس شورا لیلا تقوی در اظهارات جداگانه به ضرورت بررسی دقیق و ضابطه‌مند فعالیت تیم تأکید کردند، در نهایت شورای شهر اردبیل موافقت خود را با واگذاری تیم به اولویت اول پیشنهادها یعنی موسسه آبی پوشان پایتخت اعلام کرد.

کد N1364026

وبگردی