آفتاب

مذاکرات صلح یمن در کویت بازهم برای یک هفته تمدید شد

مذاکرات صلح یمن در کویت بازهم برای یک هفته تمدید شد

تهران-ایرنا- منابع نزدیک به مذاکرات صلح یمن در کویت اعلام کردند دور دوم گفتگوهای یمنی-یمنی قرار است تا سه هفته دیگر تمدید شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه الرای در حالیکه پیش از این قرار بود مذاکرات صلح یمن در کویت تنها برای دو هفته دیگر ادامه یابد، منابع آگاه یمنی نزدیک به این نشست از تمدید سه هفته ای آن خبر دادند.
دور دوم گفتگوها میان طرف های درگیر در یمن شامل انصارالله، هیات 'موتمر الشعبی' و هیات ریاض از روز شانزدهم ماه جاری میلادی و پس از کش و قوس های فراوان مجددا از سر گرفته شد و چند روزی نیز به دلیل برگزاری نشست اتحادیه عرب در نواکیشوت به کندی پیگیری میشد.
پیش از این یک منبع دیپلماتیک به پایگاه خبری 'الیمن مانیتور' گفته بود کویت تنها برای تفاهم و امضای توافقنامه میان طرف های درگیر حاضر به تمدید مذاکرات بوده و چنین تصمیمی صرفا جهت ادامه گفتگوها اتخاذ نخواهد شد.
این در حالی است که روز گذشته اسماعیل ولد الشیخ احمد، نماینده سازمان ملل در امور یمن با انتشار مطلبی در ی توییتر گفت جلسات مهمی در این زمینه در حاشیه اجلاس نواکیشوت برگزار شده است و تیم کاری من تا زمان برگشت به کویت اداره جلسات را بر عهده دارد.
خاورم*320**1856
کد N1364015

وبگردی