آفتاب
وزیر بهداشت:

برنامه های وزارتخانه را بدون توجه به حواشی موجود، پیش می بریم

برنامه های وزارتخانه را بدون توجه به حواشی موجود، پیش می بریم

وزیر بهداشت گفت: مهمترین کار هر مدیر، داشتن برنامه عملیاتی است و ما نیز برنامه های خود را بدون توجه به حواشی موجود، به پیش می بریم.

 به گزارش خبرگزاری مهر، حسن هاشمی عصر چهارشنبه در افتتاحیه بیست و دومین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد با اشاره به سخنان استاندار استان خراسان رضوی، گفت: یکی از برکات طرح تحول سلامت این است که توانسته است موجب توجه بیشتر مدیران ارشد استانها به حوزه سلامت شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مهمترین کار هر مدیر، داشتن برنامه عملیاتی است، افزود: یکی از اهداف ما، داشتن برنامه جامعی است تا حوزه های مختلف، هدایت امور را به صورت عمودی در دانشگاه ها دنبال نکنند و برنامه ریزی جامعی وجود داشته باشد که بتوانیم به صورت استانی و کشوری، اقدامات دانشگاه های علوم پزشکی را رصد، پایش و رتبه بندی کنیم و امیدوارم که این اقدامات جنبه نمایشی نداشته باشد و در عمل شاهد تحقق آن باشیم.

هاشمی در ادامه خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت در بین دستگاه های دولت، تنها دستگاهی است که اقدامات انجام شده در دانشگاه های علوم پزشکی را رصد، پایش و ارزیابی می کند و می توان هر روز از برنامه ها، پروژه ها، میزان پیشرفت آنها و عقب ماندگی های موجود آگاهی پیدا کرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: با داشتن برنامه عملیاتی می توان حوزه های مختلف را به صورت هماهنگ به پیش برد.

وی با اشاره به سخنان هفته گذشته رییس جمهوری در جلسه هیات دولت، گفت: دکتر روحانی اعلام کرد که مهمترین اقدام دولت در بخش داخلی، برجام و طرح تحول سلامت است و به وزیر اقتصاد و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور توصیه می کردند که به این طرح کمک کنند تا مشکلات مردم در حوزه سلامت کاهش یابد.

وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری این دوره از اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور در مشهد مقدس بیان داشت: از امام رضا(ع) می خواهم که در زندگی و مسئولیتی که در نظام جمهوری اسلامی بر عهده ما گذاشته شده، عاقبت بخیر شویم .

هاشمی گفت: از روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور می خواهم تا با همدیگر عهد ببندیم که در سال پایانی دولت یازدهم که ممکن است فضای کشور سیاسی شود نه تنها توان ما کم نشود بلکه مضاعف شود و برنامه های خود را بدون توجه به حواشی موجود، به پیش ببریم.

وزیر بهداشت در پایان با بیان اینکه آستان قدس رضوی همکار و شریک اصلی ما در توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی استان خراسان رضوی و راه اندازی بیمارستان 540 تختخوابی مشهد است، یادآور شد: تولیت آستان مقدس رضوی نیز وعده های خوبی برای تامین زمین، ساخت و ساز و ایجاد درمانگاه ها به ما داده اند.

کد N1363957

وبگردی