آفتاب

'آنگ سان سوچی' به زودی به پاکستان سفر می کند

'آنگ سان سوچی' به زودی به پاکستان سفر می کند

اسلام آباد - ایرنا - خانم 'آنگ سان سوچی' مشاور دولت و وزیر امور خارجه میانمار بنا به دعوت 'سرتاج عزیز' مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی، قرار است به زودی به اسلام آباد سفر کند.

به گزارش رسانه های دولتی پاکستان، سرتاج عزیز روز گذشته در حاشیه اجلاس وزرای خارجه اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) در 'وینتیان' پایتخت لائوس با آنگ سان سوچی دیدار کوتاهی انجام داد و از وی برای سفر به پاکستان دعوت کرد.
مشاور دولت و وزیر امور خارجه میانمار نیز این دعوت را برای سفر به پاکستان در آینده نزدیک پذیرفت.
دعوت رسمی سرتاج عزیز از آنگ سان سوچی درحالی صورت گرفته است که سال گذشته پاکستان بطور رسمی و بارها نسبت به اذیت و آزار مسلمانان روهینگیا ابراز نگرانی کرد و آن را محکوم دانست.
دولت کنونی میانمار برآمده از پیروزی سیاست ها و حزب 'آنگ سان سوچی' برنده جایزه صلح نوبل ، حاضر به پذیرش روهینگیایی های مسلمان به عنوان یکصد و سی و ششمین گروه قومی این کشور نشده است.
گذشته 'آنگ سان سوچی' و حبس خانگی 15 ساله وی در دوران 'حکومیت نظامیان' بر میانمار، وی را به یکی از تاثیرگذارترین رهبران میانمار تبدیل کرد و رفته رفته وی همچون پدرش که قهرمان استقلال میانمار محسوب می شود، در نزد افکار عمومی این کشور نه تنها محبوب شد، بلکه برخی وی و فعالیت هایش را مقدس می دانند.
در واقع آنچه که در محبوب شدن سان سوچی نقش داشته است را تا حدودی می توان در شعارهایی وی جستجو کرد که تاکنون بخش قابل توجهی از آنها عملی نشده اند.
سان سوچی به دلیل محدودیت های قانون اساسی نتوانست رئیس جمهور میانمار شود، اما صحنه گردان دولت است و پست های حساسی را در دست دارد.
آساق**1723
کد N1363848

وبگردی