آفتاب

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: بذر فتنه در زمین تردید رشد می کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: بذر فتنه در زمین تردید رشد می کند

تهران- ایرنا- «سعید جلیلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بذر فتنه در زمین تردید رشد می کند، اگر در جامعه ای تردید ایجاد شد در آن تردید فتنه ها شکل می گیرد.

به گزارش ایرنا، سعید جلیلی چهارشنبه شب در سیزدهمین یادواره شهدای بسیج مسجد جامع لولاگر بمناسبت سالروز عملیات مرصاد افزود: تلاش دشمن این است که می داند فتنه و عقب نشینی در بستر ایجاد تردید در توانایی های ملت شکل می گیرد، می داند که باید ملت را از مسیر پیشرفت باز بدارد. می بیند که باید تردید ایجاد کند.
وی ادامه داد: این است که می بینید امروز 170 شبکه برای ایران ایجاد می شود اینها برای پر کردن اوقات فراغت ما نیست. دشمن می داند که چه کار بزرگی شده است می بیند با تمام توان در همه عرصه ها ناکام می شود. در مقابل ملتی که شک ندارد، تردید ندارد و می ایستد و در اینجا ایجاد تردید به کمک اینها (دشمنان) می آید.
جلیلی همچنین گفت: در همین همسایگان و منطقه شرایط امروز همین کشورهایی که بعضا به ما نصیحت می کردند را ببینید. تجربه نشان داد ایران کشوری بود که ایستاد و توانست از حق خود دفاع کند و نترسید تمام قدرتش را آورد و ایستاد.
وی اضافه کرد: اگر عدم توازن و تبعیض را در فضای جهانی به رسمیت شناختید در داخل همان، تبعیض بازتولید می شود.
وی ادامه داد: تمام تلاش دشمن بر این است که موفقیت های ملت را پوشانده و هزینه ها را بزرگ کنند. نعمت انقلاب اسلامی را نکند خدای ناکرده بپوشانیم؛ این موفقیت های بزرگی که برای ملت بزرگ ما به دست آمده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین اظهار داشت: یکی از بحث های بسیار مهمی که شاید در طول تاریخ بشر، انبیا با مخالفان خود مواجه بودند بحث اساسی و کلیدی اطاعت است.
وی افزود: دعوا بر سر این بوده که انسان می خواهد در انتخاب و اختیاری که دارد چه اطاعتی انجام دهد. اطاعت از خدا یا غیر خدا؟ تمام دعوای انبیا شاید در همین یک موضوع خلاصه شود که اطاعت خدا را می خواهیم انجام دهیم یا غیر او؟
وی گفت: وقتی انسان می تواند ادعا کند مجاهده و جهاد کبیر انجام می دهد که مبنای اطاعتش اطاعت از خدا باشد و غیرخدا را مقابل خدا نپذیرد، این مبنای اساسی است.
جلیلی افزود: تمام تلاش دشمن بر این است که شما را از اطاعت خدا باز بدارد وقتی می بیند شما به پشت خیمه او می رسید اینجاست که تردید را ایجاد می کند. در طول تاریخ مشاهده می کنید بسیاری از اوقات تا پیروزی یک قدم فاصله بیشتر نداشتید و دشمن مستاصل شده اما او با تردید افکنی شما را دچار تزلزل می کند تا شما را وادار به عقب نشینی کند.
وی گفت: دشمن وقتی از تردید استفاده می کند که به شکست نزدیک می شود و می بیند که با سخت افزار نمی تواند جلوی شما را بگیرد و در اینجا شما را دچار دودلی میکند که بروی یا نروی؟ بایستی یا نایستی؟
وی اضافه کرد: در همین چند سال اخیر در وقایعی که امروز در سطح جهان می گذرد زمانی رژیم صهیونیستی افتخارش این بود هر اقدامی که می کرد بخشی از سرزمین های اسلامی را دوباره اشغال می کرد. اما دید قدرتی شکل گرفت که پیروزی های بزرگ را رقم می زند. جریان و اندیشه ای است که رژیم صهیونیستی در هر جنگی در مقابل آن با شکست مواجه می شود و این را دنیا شاهد بود و این اظهارات خود صهیونیستها است.
وی اضافه کرد: جنگ های 33 و 22 روزه شروع می شود و رژیم صهیونیستی است که شکست می خورد و وقتی مستاصل می شود ایجاد تردید می کند.
وی گفت: تلاش دشمن این است که ابرهای تردید را بگستراند برای این که ملتی را که مبتنی بر توانایی ها و ایمان خود وارد حرکتی شده دچار تردید کند. اینجاست که شاخص ایمان خود را نشان می دهد، دچار شک نشوید و حرکت را شروع کنید. تمام حربه دشمن ترساندن است این که شما را بترساند. پادزهر آن نترسیدن است.
وی افزود: یکی از عرصه های مدیریت، جنگ است که در آن حماسه های بزرگ ایجاد شد و خودشان گفتند که با یک صدام و عروسک نمی جنگیدیم و شاه سعودی در همان زمان اعلام کرد و عدد داد گفت من سعودی فقط 28.7 میلیارد دلار به صدام کمک کردم. اما دیدند نتوانست قدمی ما را عقب براند. آیا این ملت نمی تواند در عرصه های اقتصاد افتخار بیافریند؟
شبد**6084**1953 ** 1095
کد N1363719

وبگردی