آفتاب

رییس هیأت یمنی: خواهان راه حلی فراگیر در مذکرات کویت هستیم

رییس هیأت یمنی: خواهان راه حلی فراگیر در مذکرات کویت هستیم

تهران- ایرنا- سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رییس هیأت ملی شرکت کننده در مذاکرات کویت، گفت: هیأت ملی یمن خواهان دستیابی به یک راه حل فراگیر در کویت است؛ در حالی که طرف مقابل مایل نیست سرنوشت این موضوع (مذاکرات) در خاک کویت مشخص شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری المسیره، محمد عبدالسلام در گفت وگو با روزنامه الجریده افزود: هیأت ریاض می خواهد یک چهارم راه حل در کویت حاصل و بقیه مشورت ها در جایی دیگر کامل شود.
وی گفت: چه مانعی دارد که راه حل فراگیر در همان کشوری حاصل شود که در طول این ماه ها میزبان مذاکرات بوده است؟
رییس هیأت ملی یمن افزود: هیأت ریاض در همین زمینه توانست بر تصمیمات فرستاده ویژه سازمان ملل متحد چیره شود و نظر وی را تغییر دهد.
مذاکرات طرف های یمنی در کویت در حالی انجام می شود که عربستان و مزدوران سعودی همچنان با نقض آتش بس، مردم بی دفاع یمن را به خاک و خون می کشند.
عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی از برخی کشورهای عربی بویژه امارات متحده عربی و با حمایت دولت آمریکا، تجاوز هوایی و محاصره علیه مردم یمن را به بهانه بازگرداندن منصورهادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن به حکومت این کشور آغاز کرد که تنها آثار آن را می توان کشتار بی رحمانه حدود هفت هزار زن و کودک و شهروند یمنی و مجروح شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر اعلام کرد.
بر اثر این حملات بیش از 80 درصد مؤسسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده و مردم این کشور در پی محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی بسر می برند.
شبد**1480**1504
کد N1363625

وبگردی