آفتاب

سازمان ملل: مردم یمن گروگان مقاصد سیاسی و نظامی شده اند

سازمان ملل: مردم یمن گروگان مقاصد سیاسی و نظامی شده اند

نیویورک- ایرنا- سازمان ملل متحد با هشدار در مورد افزایش تنش ها در شهر تعز، به گروگان گرفتن جمعیت یک کشور به منظور دستیابی به مقاصد سیاسی و نظامی را غیر قابل قبول و مغایر قوانین انساندوستانه خواند و خواستار برقراری آتش بس در این کشور شد.

به گزارش ایرنا «جیم مک گولدریک» سخنگوی کمیته هماهنگی کمک های انساندوستانه سازمان ملل با صدور بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی شدید از شرایط زندگی ساکنان شهرهای مناطق مرزی یمن و عربستان سعودی نوشته است که به گروگان گرفتن جمعیت یک کشور به منظور پیشبرد مقاصد سیاسی و نظامی غیر قابل پذیرش و مغایر با مقررات بین المللی است.
وی در این بیانیه بویژه در مورد شرایط زندگی مردم تعز نسبت به تداوم مسدود ماندن گذرگاه های ورودی این شهر ابراز نگرانی عمیق کرده و از طرفین درگیر در یمن خواسته است تا با برقراری یک آتش بس انساندوستانه فوری، زمینه کمک و درمان مجروحان و رساندن نیازهای دارویی به آن ها را فراهم کنند.
مک گولدریک با یادآوری دوباره تعهدات طرفین درگیر نسبت به قوانین بین المللی، به آن ها هشدار داده است که ناقضان این قوانین در مراجع قانونی بین المللی پاسخگو خواهند بود.
به گزارش کمیته هماهنگی کمک های انساندوستانه سازمان ملل، به دنبال توافقنامه ترک مخاصمه در یمن که از تاریخ دهم آوریل امسال به اجرا در آمد، امدادگران این سازمان موفق شده اند بخش های زیادی از این کشور را زیر پوشش کمک رسانی های خود قرار دهند.
بر اساس همین گزارش ها، موارد نقض شدید این توافقنامه در برخی شهرهای مرزی یمن و عربستان بویژه شهر تعز موجب وخامت شدید وضع معیشتی ساکنان این شهرها شده و آن ها را با خطرات جدی روبرو کرده است.
شبد**اروپام**4*541**1528**1504
کد N1363623

وبگردی