آفتاب
بهترین بازی‌های ورزشی برای اندروید

ورزش در قاب تلفن هوشمند

ورزش در قاب تلفن هوشمند

با گشتی در لغتنامه‌ها و فرهنگ‌های زبان متوجه می‌شویم که «ورزش» درواقع به نوعی حرکت سازمان‌یافته بدنی گفته می‌شود که برای ‌سلامت جسم مفید ...

عاقله ترابی:با گشتی در لغتنامه‌ها و فرهنگ‌های زبان متوجه می‌شویم که «ورزش» درواقع به نوعی حرکت سازمان‌یافته بدنی گفته می‌شود که برای ‌سلامت جسم مفید و حتی لازم است. برای نمونه در لغتنامه دهخدا، ذیل مدخل ورزش آورده است: از مصدر ورزیدن به معنای «اجرای مرتب تمرین‌های بدنی به منظور تکمیل قوای جسمی و روحی». که البته همواره تکمیل قوای جسمی بیش از قوای روحی مد نظر ورزشکاران و ورزش‌دوستان بود تا اینکه به‌مرور افراد به این نتیجه رسیدند که ورزش برای سلامت روح هم مفید است و به چشم سرگرمی و تفریح به آن نگاه کردند.

با ورود تکنولوژی به زندگی افراد و همه‌گیرشدن آن، به‌جرات می‌توان گفت مفهوم ورزش به‌کلی تغییر کرد. حالا ورزش‌های مجازی برای افراد بسیار جذاب‌تر از بازی‌های واقعی است و کمتر کسی را می‌توان یافت که ورزش در فضای باز یا ورزشگاه را به ورزش‌های مجازی ترجیح بدهد. تکنولوژی چنان به تاروپود زندگی ما رسوخ کرده است که اغلب ما دوست داریم در خانه روی مبل راحتی‌مان زیر خنکای کولر بنشینیم و به ورزش تنیس یا فوتبال بپردازیم. این موضوع هم انکارناپذیر است که برخی از این ورزش‌های مجازی چنان جذاب و پرهیجان ساخته‌ شده‌اند که نمی‌توان از آنها به‌راحتی عبور کرد و نادیده‌شان گرفت. باید پذیرفت که هرچقدر هم که در فضای واقعی با دوستانتان فوتبال بازی کنید، لذتی که در بازی مثلا فیفا وجود دارد به دست نمی‌آید. اگر شما هم با ما هم‌نظر هستید و می‌خواهید در قاب دستگاه هوشمندتان به ورزش بپردازید با ما در ادامه همراه باشید تا به معرفی چند نمونه از بهترین ورزش‌های اندرویدی بپردازیم.

 

Archery Master 3D

شما می‌توانید در این بازی، که ساخت کمپانی بازی‌سازی TerranDroid است، به‌صورت سه‌بعدی تیروکمان بازی کنید. این بازی گرافیکی زیبا و واقع‌گرایانه دارد و شیوه بازی به این صورت است که با لمس صفحه و کشیدن کمان، تیر خود را به سمت هدف نشانه می‌گیرید و پرتابش می‌کنید. اگر تیرتان به هدف خورد، وارد مرحله بعد می‌شوید که هدف‌گیری سخت‌تر می‌شود. البته این را هم در نظر داشته باشید که مراحل جلوتر فقط شامل نشانه‌گذاری سخت‌تر نمی‌شود، بلکه شما می‌توانید با کسب امتیاز از هر مرحله کمان و تجهیزات خود را ارتقا دهید تا بتوانید راحت‌تر مراحل را پیش ببرید. این بازی بیش از 20 کمان با قدرت‌های متفاوت در اختیار شما می‌گذارد که در مراحل بالاتر می‌توانید باتوجه به امتیازتان هریک را که بخواهید تهیه و از آن استفاده کنید. در این بازی چهار محیط متفاوت برای شما در نظر گرفته شده است؛ جنگل، زمین تیراندازی، بیابان و جنگل بارانی که شما این محیط‌ها را در طول مرحله‌های مختلف بازی، که رقمشان به بیش از 100 می‌رسد، طی می‌کنید.

 

FIFA 16

این بازی را که کمابیش همه می‌شناسیم در حال حاضر بهترین فوتبال مجازی دنیا محسوب می‌شود. فیفا 16، که محصول کمپانی نام‌آشنای الکترونیک‌آرتز (EA) است، گرافیک واقعی و گیم‌پلی جذابی دارد و همچنین صداگذاری آن هم مهیج و واقعی است. در این نسخه از بازی بیش از 10 هزار بازیکن و 500 تیم وجود دارد و نکته جالب توجه اینکه شما می‌توانید تیم اختصاصی خود را بسازید. همچنین بیش از 30 ورزشگاه از ورزشگاه‌های معروف سراسر دنیا در این بازی گرد آمده است که شما هریک را که بخواهید می‌توانید انتخاب کنید و از بازی در آنجا لذت ببرید. شما در این بازی نقش یک مربی را ایفا می‌کنید و باید تلاش خود را بکنید با انتخاب بازیکن‌های حرفه‌ای و چیدمان مناسب با دیگران به رقابت بپردازید. البته استخدام هر بازیکنی که می‌خواهید کار ساده‌ای نیست و شما در ابتدا باید کسب درآمد کنید تا بتوانید بازیکنان حرفه‌ای مانند کریستین رونالدو یا مسی را برای خود استخدام کنید و بهترین تیم فوتبال را برای خود درست کنید. این بازی آنقدر دست شما را در همه انتخاب‌ها باز گذاشته است که حتی شما می‌توانید طراحی لباس بازیکنانتان را هم خودتان تعیین کنید. FIFA 16 را همچنان باید مانند نسخه‌های پیشین خود آنلاین بازی کنید.

 

Golf Star

بازی ستاره‌های گلف هم از بازی‌های واقع‌گرایانه با گرافیک عالی است که در کنار کامل‌ترین تکنیک‌های ورزش گلف، یک بازی طبیعی را در برابر شما می‌گذارد. شما در این بازی می‌توانید با گلف‌بازان سراسر دنیا به رقابت بپردازید و به یک گلف‌باز حرفه‌ای تبدیل شوید. در این بازی که به‌صورت سه‌بعدی عرضه شده است درجه رطوبت، میزان دما و حتی ارتفاع زمین را می‌توانید تنظیم کنید. این بازی هم به‌صورت آنلاین و هم آفلاین اجرا می‌شود. در حالت آنلاین شما می‌توانید با دوستانتان در سراسر جهان به رقابت بپردازید و همچنین در مسابقات هفتگی شرکت کنید تا درصورت برد، برنده جوایز ویژه مسابقات شوید.

 

Madden NFL Mobile

بازی راگبی در کشورمان طرفدار و محبوبیت چندانی ندارد و بعید است کسی در فضای باز دیده باشد که عده‌ای مشغول بازی راگبی هستند. با این حال این بازی جذابیت‌های خاص خودش را دارد و علاقه‌مندان ایرانی این بازی، اگر نمی‌توانند در دنیای واقعی راگبی بازی کنند، این فرصت را دارند که در تلفن همراهشان لذت یک بازی واقعی را بچشند. Madden NFL Mobile که در واقع راگبی یا به قول معروف فوتبال آمریکایی است با کیفیت HD و گیم‌پلی روان و مناسب برای تلفن همراه حس یک بازی واقعی را به شما می‌دهد. کمپانی الکترونیک‌آرتز سازنده این بازی است؛ همین نام کافی است تا مطمئن باشیم که بازی بی‌نقص و جذابی در پیش رویمان خواهد بود. در این بازی اغلب بازیکن‌های معروف و محبوب لیگ NFL حضور دارند و شما می‌توانید بازیکن‌های مورد علاقه‌تان را در تیم خودتان جمع کنید و با حریفان به مقابله برخیزید. با شرکت در لیگ NFL شما باید 16 مسابقه را پشت سر بگذارید تا به مقام قهرمانی برسید.

 

NBA live

این بازی هم یکی دیگر از شاهکارهای کمپانی EA به شمار می‌رود. شما در این بازی وارد رقابت‌های NBA می‌شوید و با تشکیل یک تیم قدرتمند در این تورنمنت شرکت می‌کنید. در این بازی هیجان‌انگیز باید اعضای تیم خود را آموزش بدهید و مانند یک مربی حرفه‌ای کاری کنید که عملکرد تیمتان به سطح مقبولی برسد تا بتوانید از حریفان عبور کنید و به قهرمانی برسید. نکته جالب اینکه شما در این بازی می‌توانید برای تیمتان از ستاره‌های بازی بسکتبال هم استفاده کنید و آنها را به استخدام خود دربیاورید. نکته هیجان‌انگیز این است که شما می‌توانید به‌صورت زنده با دوستانتان در سراسر جهان به رقابت بپردازید و به جذابیت بازی بیفزایید. گرافیک خیره‌کننده و گیم‌پلی روان و سه‌بعدی این بازی به شما کمک می‌کند حس واقعی بازی را تجربه کنید. شما با اتصال همزمان به اینترنت می‌توانید از جدیدترین اتفاق‌های دنیای بسکتبال خبردار شوید.

کد N1363571

وبگردی