آفتاب

بوسنی وهرزگوین گروه عملیاتی برای مبارزه با تروریسم تشکیل داد

بوسنی وهرزگوین گروه عملیاتی برای مبارزه با تروریسم تشکیل داد

بلگراد-ایرنا- دادستانی بوسنی و هرزگوین از تشکیل گروه عملیاتی برای مبارزه با تروریسم که در اداره هماهنگی پلیس این کشور فعالیت خود را از روز چهارشنبه آغاز کرده است، خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه های اینترنتی بالکان، 'گوران سالی خوویچ' دادستان کل بوسنی و هرزگوین ضمن اعلام خبر فوق با اشاره به فعالیت های حملات تروریستی در اروپا تاکید کرد که تدابیر امنیتی در کشور و همچنین ضریب احتیاط بر افراد بالقوه افزایش یافته است.
در نشستی که در این رابطه در دادستانی کل بوسنی و هرزگوین در سارایوو تشکیل شد، مقامات ارشد دادستانی، وزارت دفاع، آژانس امنیتی در امور تحقیقات و حفاظت بوسنی و هرزگوین، وزارت کشور فدراسیون، وزارت کشور جمهوری صربسکا و دیگر مقامات نهادهای امنیتی حضور داشتند.
این تصمیم در بوسنی و هرزگوین به دنبال حملات تروریستی اخیر در برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله فرانسه و آلمان برای بالا بردن ضریب امنیتی و جلوگیری از اقدام های تروریستی اتخاذ شده است.
کشورهای بالکان غربی بخاطر اینکه تعداد زیادی از شهروندان کشورهای این منطقه به صفوف گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق ملحق شده اند و تعدادی از آنها نیز به کشورهایشان برگشته اند با افزایش اقدامات امنیتی خواهان جلوگیری از هر گونه عمل خوشونت آمیز هستند.
'جورجه ایوانف' رئیس جمهوری مقدونیه نیز روز چهارشنبه ضمن اشاره به حدود یک هزار شهروند از کشورهای مختلف بالکان که به گروه ها تروریستی داعش در سوریه و عراق پیوستند و حدود 60 درصد از آنها برگشته اند از احتمال حملات تروریستی در این منطقه خبر داد.
اروپام**436**شبد**1095
کد N1363568

وبگردی