آفتاب

سازمان ملل بمب گذاری در شهر قامیشلی سوریه را محکوم کرد

سازمان ملل بمب گذاری در شهر قامیشلی سوریه را محکوم کرد

نیویورک-ایرنا - کمیته هماهنگی کمک های انساندوستانه سازمان ملل اقدامات تروریستی و بمب گذاری امروز شهرقامیشلی سوریه را بشدت محکوم کرد و استفاده از مواد منفجره در میان غیر نظامیان را توجیه ناپذیر و نقض آشکار قوانین بین المللی دانست.

به گزارش ایرنا ، فرهان حق جانشین سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در کنفرانس خبری روز چهارشنه به خبرنگاران اطلاع داد که کمیته هماهنگی کمک های انساندوستانه سازمان ملل با صدور بیانیه ای انفجار های امروز در یک منطقه پر جمعیت شهرقامیشلی سوریه را که به کشته شدن 44 غیر نظامی و مجروح شدن شمار زیادی از ساکنان این شهر شد بشدت محکوم کرده است.
وی با اشاره به این که در اثر این انفجارات خانه های زیادی در این شهر ویران شده و شمار زیادی از قربانیان این جنایت کودکان و زنان بوده اند گفت هنوز از شمار دقیق قربانیانی که در زیر آوار های ناشی از این انفجار ها مدفون مانده اند اطلاع دقیقی در دست نیست.
جانشین سخنگوی بان کی مون به نقل از این کمیته خبر داد در حالی که بسیاری از مجروحین بستری شده این حادثه در بیمارستان های شهر به جراحی فوری نیاز دارند بدلیل کمبود تجهیزات و امکانات درمانی از جمله آدرنالین ، آنتی بیوتیک ها و سرنگ های مختلف در شرایطی بحرانی بسر می برند.
فرهان حق گفت که کمیته مذکور در این بیانیه ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی بار دیگر استفاده از مواد منفجره و ابزار های انفجاری در مناطق غیر نظامی و پرجمعیت را جنایتی غیر قابل توجیه وعملی مغایر قوانین بین المللی توصیف کرده است.
تشکیلات تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را بعهده گرفته است.
اروپام-4-541 ** شبد ** 1095
کد N1363566

وبگردی