آفتاب
سخنگوی وزارت امور خارجه:

کشتار مردم روستای الصراری یمن مصداق آشکار جنایت علیه بشریت است

کشتار مردم روستای الصراری یمن مصداق آشکار جنایت علیه بشریت است

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه جنایت کشورهای متجاوز به یمن در روستای الصراری استان تعز این کشور را مصداق آشکار جنایت علیه بشریت دانست و گفت: این جنایت نشانه درماندگی نیروهای وابسته به عربستان سعودی است.

به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی ضمن محکوم کردن این جنایت تصریح کرد: اقدام به کشتار گسترده و مثله کردن اهالی غیرنظامی یک روستا، که به قصد نابود کردن تمام یا قسمتی از یک گروه مشخص صورت گرفته، مصداق بارز نسل کشی است.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: همچنین از آنجا که این جنایت در چارچوب یک حمله سازمان یافته گسترده علیه یک جمعیت غیرنظامی صورت گرفته، مصداق آشکار جنایت علیه بشریت بوده و جنایت جنگی محسوب می شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه استمرار کشتار غیرنظامیان ازجمله اقدامات غیر انسانی و فجیع را نشانه درماندگی و عجز نیروهای وابسته به عربستان سعودی برشمرد و هشدار داد: ادامه سیاست جنگ طلبی و حمایت و تغذیه تروریسم تکفیری که چهره واقعی این رژیم به عنوان پدر القاعده و داعش را نشان داد، قطعاً آنان را در باتلاقی فرو می برد که امکان رهایی از آن ممکن نخواهد بود.
سیام**3070**1449
کد N1363457

وبگردی