آفتاب

برقراری امکان تردد در تونل های تازه تاسیس آزادراه قزوین - رشت

برقراری امکان تردد در تونل های تازه تاسیس آزادراه قزوین - رشت

رشت - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان، از برقراری امکان تردد خودروها در تونل های تازه تاسیس محدوده منجیل و رودبار در آزادراه قزوین - رشت طی تعطیلات پیش رو خبر داد.

علی خاوری عصر چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: به دنبال تذکر استاندار در ستاد خدمات سفر گیلان مبنی بر لزوم آماده شدن تونل های در حال احداث باقیمانده آزادراه قزویت - رشت، امکان تردد خودروها از این تونل ها در تعطیلات پایان هفته جاری و در صورت وجود ترافیک پرحجم، فراهم است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی، جغرافیایی و موهبت های الهی گیلان، مسافران زیادی از مسیر آزادراه قزوین - رشت به این استان سفر می کنند و حجم ورودی خودرو به مرکز استان در این فصل سال، از آزادراه مذکور پرحجم می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان بیان داشت: بر همین اساس، برنامه ریزی در جهت کاهش زمان تردد و ایمنی این جاده از اولویت های کاری وزارت راه و شهرسازی است و بنا به تاکید استاندار گیلان، مقرر شد که در محدوده منجیل به رودبار، تونل های تازه تاسیس با همکاری پلیس راه، بازگشایی و بعنوان مسیر جایگزین در جهت تخلیه خودروها و کاهش زمان سفر بازگشایی شوند.
به گفته خاوری، در این مسیر امکان تردد از امروز تا صبح یکشنبه هفته آینده (دهم مردادماه) برقرار شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان پیش از این نیز به خبرنگار ایرنا گفته بود که 3/3 کیلومتر از آزادراه رشت - قزوین که در حال حاضر بدلیل عملیات تکمیل بسته است، به منظور کشش ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور خودروها، از عصر چهارشنبه تا صبح شنبه هر هفته و روزهای تعطیل، به صورت موقت گشایش می یابد.
آزادراه رشت - قزوین به طول کلی 137.4 کیلومتر از مهمترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود.
11 کیلومتر از این مسیر در محدوده منطقه منجیل شهرستان رودبار، هنوز به طور کامل به بهره برداری نرسیده است.
تکمیل بیش از سه کیلومتر از این مسیر بر عهده پیمانکار و شرکت توسعه و ساخت راه های کشور است و تکلیف هشت کیلومتر بعدی هنوز مشخص نشده است.
در آخرین روز سال گذشته (1394) و به منظور کاهش بار ترافیکی این مسیر در ایام تعطیلات نوروزی، سه هزار و 600 متر از آزادراه رشت - قزوین در محدوده منجیل با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به صورت موقت گشایش یافت.
همزمان با تعطیلات عید فطر امسال (از پانزدهم تا هجدهم تیرماه) بیش از 300 هزار خودرو وارد استان شد که اوج ورود خودروها به گیلان، روز عید فطر بود که به دلیل نیمه تمام بودن آزادراه رشت - قزوین محدوده منجیل و رودبار و بسته بودن این سه و اندی کیلومتر، ترافیک سنگینی در این قسمت ایجاد و دشواری هایی برای مردم ایجاد شد.
این پروژه از مصوبات سفر رئیس جمهوری و دولت به گیلان است که اواخر فروردین ماه سال 94 ، در پانزدهمین سفر استانی به گیلان آمدند.
10هزار و 683 کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که از این میزان، یک هزار و 843 راه شهری و هشت هزار و 840 کیلومتر راه روستایی است.
7294/2007
کد N1363281

وبگردی