آفتاب

اعلام نتایج مرحله اول نخستین چالش نوآوری فناوری نانو

اعلام نتایج مرحله اول نخستین چالش نوآوری فناوری نانو

تهران- ایرنا- چالش نوآوری فناوری نانو برنامه‏ ای برای دریافت ایده های فناورانه است که در اولین دوره آن، چالش تولید نانوالیاف با سرعت بالا به فراخوان گذاشته شد و نوآوران برگزیده راه حل هایی بر پایه فناوری‏ های «نیروریسی»، «الکتروریسی دمشی»، «جت هوای مذاب» و «الکتروریسی حبابی» پیشنهاد کردند.

به گزارش گروه علمی ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری، این برنامه در نظر دارد ایده های کاربردی و راهگشای محققان و شرکت‏ های فعال در حوزه فناوری نانو را در جهت رفع گلوگاه‏ های موجود در مسیر صنعتی سازی فرآیندها و محصولات نانویی جمع‏ آوری و به منظور تجاری سازی مورد حمایت قرار دهد.
همزمان با پایان یافتن مهلت ثبت‏ نام اولین چالش، فرایند بررسی اولیه 31 طرح دریافت شده در دبیرخانه چالش آغاز شد. تمامی طرح ها در کمیته فنی مورد ارزیابی قرار گرفتند و بر اساس متن سوالات مطرح شده در چالش، 8 طرح برای راه یابی به جلسات داوری حضوری انتخاب شد.
با ارائه نوآوران در جلسات کمیته فنی، طرح‏ ها داوری و در نهایت با محوریت قابلیت تجاری سازی طرح‏ ها و بر مبنای شاخص‏ هایی چون توان تولید صنعتی، ظرافت نانومتری قطر الیاف تولیدی، استناد علمی مبانی طرح و برآورد هزینه منطقی، 5 طرح حائز دریافت تسهیلات حمایتی شناخته شدند.
در پایان این مرحله، نوآوران طرح های برگزیده ابتدا بر طبق فرم امکان سنجی دریافتی، زمانبندی و جزئیات برنامه اجرایی خود را به دبیرخانه چالش ارائه می نمایند.
مطابق برنامه چالش، نوآوران از تسهیلات حمایتی جهت تکمیل فرم امکان سنجی، اعتبار شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو برای تکمیل آزمون‏ ها و همچنین پشتیبانی مالی برای تولید نمونه اولیه برخوردار می شوند. با پایان ارزیابی این مرحله، طرح‏ های برتر معرفی و ضمن دریافت جوایز و تسهیلات اعلام شده، در پروژه های صنعتی کارگروه صنعت و بازار در همین موضوع مشارکت داده خواهند شد.
علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این برنامه به پایگاه اینترنتی شبکه نانونساجی مراجعه نمایند.
علمی(1)**1023**2017
کد N1363271

وبگردی