آفتاب

معاون گردشگری اصفهان: آژانس های ترک باید خسارت حوادث کشور خود را جبران کنند

معاون گردشگری اصفهان: آژانس های ترک باید خسارت حوادث کشور خود را جبران کنند

اصفهان- ایرنا-معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت : آژانس های مسافرتی ترکیه باید خسارت وارده ناشی از حوادث درونی ان کشور به گردشگران خارجی را جبران کنند.

به گزارش ایرنا، محسن یارمحمدیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام ممنوعیت برگزاری تورهای گردشگری به مقصد ترکیه گفت: حوادث تروریستی و همچنین کودتایی که در ترکیه رخ داد، در حقوق بین الملل در زُمره اتفاق های فورس ماژور 'Force majeure' (حوادث قهری) تلقی می شود و در این شرایط، فرد گردشگر می تواند مواردی از قرار داد را لغو کند.
25 تیر امسال کودتای نافرجامی در ترکیه رخ داد که بدنبال آن پروازهای مسافرتی از ایران به این کشور برای تامین امنیت مسافران تا اطلاع ثانوی لغو شد.
وی با اشاره به اختلاف های پیش آمده در این زمینه افزود: سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی در حال رسیدگی به این اختلاف ها است و ما توقع داریم خسارت ناشی از این اتفاق ها را آژانس ها و طرف های ترک بپذیرند تا خسارتی متوجه آژانس ها و گردشگران ایرانی نشود، یارمحمدیان توضیحی در باره این اختلاف ها نداد.
وی با بیان اینکه از نظر سازمان میراث فرهنگی و دستگاه های امنیتی کشور همچنان برگزاری تورهای گردشگری به ترکیه ممنوع است، خاطرنشان کرد: با آژانس های متخلف در این زمینه با جدیت برخورد خواهد شد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین به گردشگران ایرانی پیشنهاد داد به جای سفر به کشورهای خارجی به ایرانگردی بپردازند و اقتصاد کشور خود را تقویت کنند، او اضافه کرد: توسعه صنعت گردشگری داخلی باعث خروج صنایع از رکود خواهد شد.
وی خواهان توسعه ایرانگردی و کمک همه سازمان های مربوطه در این زمینه شد و افزود: در صورتی که همه ارگان ها برای تحقق اهداف کلان کشور در حوزه گردشگری به میدان بیایند، شاهد موفقیت این صنعت و رشد اقتصاد کشور خواهیم بود.
د/6027/3011 / 1339
کد N1363224

وبگردی