آفتاب
رئیس مرکز تحقیقات و سیاست گذاری سلامت:

آمار هپاتیت B در فارس پایین تر از میانگین کشوری است

آمار هپاتیت B در فارس پایین تر از میانگین کشوری است

شیراز – رئیس مرکز تحقیقات و سیاست گذاری سلامت گفت: آمار مبتلایان به هپاتیت B در استان فارس از میانگین کشور پایین تر است.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران باقری لنکرانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری فرارسیدن روز مقابله با هپاتیت در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت این بیماری در استان فارس و کشور تاکید کرد: آمار مبتلایان به هپاتیتB در استان فارس در مقایسه با کشور پایین تر است.

وی افزود: اما متاسفانه مبتلایان به این بیماری از مبتلایان به ایدز در کشور بیشتر است که به همین دلیل نگاه ویژه ای برای مبارزه و پیشگیری از این بیماری ایجاد شد.

رئیس مرکز تحقیقات و سیاست گذاری سلامت تصریح کرد: از جمله راه های ابتلا به بیماری به هپاتیت B رفتارهای پرخطر جنسی و اعتیاد است که باید همواره مراقب این موارد بود.

لنکرانی در خصوص درمان این بیماری نیز گفت: خوشبختانه در بحث دارویی پیشرفته های خوبی در این راستا ایجاد شده و بیمه ها نیز حمایت می کنند به گونه ای که داروی این بیماری در کشور چندین برابر کمتر از برخی از کشورهای خارجی است.

وی ادامه داد: تفاوت درمان هپاتیتB با نوع دیگر هپاتیت این است که داروی مصرفی در درمان این بیماری باید تا پایان عمر مصرف شود.

رئیس مرکز تحقیقات و سیاست گذاری سلامت یادآور شد: همگان باید توجه داشته باشد که مبتلایان به انواع هپاتیت به طور حتم نباید از طریق رابطه جنسی نا مناسب و یا تزریق مواد مخدر گرفتار شده باشد بلکه شاید چندین سال قبل که توجه ویژه ای برای مراقبت از خون وجود نداشت تا گرفتن خون آلوده دچار شده باشند.

کد N1362785

وبگردی