آفتاب
رهبر گروه قادریه میانمار:

آموزش زبان فارسی باعث توسعه روابط فرهنگی ایران و میانمار می شود

آموزش زبان فارسی باعث توسعه روابط فرهنگی ایران و میانمار می شود

تهران - ایرنا - رهبر گروه قادریه چشتیه میانمار، آموزش زبان فارسی را عامل مهم و تاثیر گذار در توسعه روابط فرهنگی ایران و میانمار عنوان کرد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، خلیفه میرزا غلام صدیق با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس این سازمان دیدار و گفت وگو کرد.
رهبر گروه قادریه چشتیه در سخنان آغازین خود، خواستار توسعه همکاری دو کشور شد و از علاقه خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران و یادگیری زبان فارسی، سخن گفت.
خلیفه میرزا غلام صدیق اظهار داشت: پس از سفر رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به میانمار نسبت به یادگیری زبان فارسی علاقه مندتر و درصدد آن شدم تا به ایران سفری داشته باشم تا از این طریق در دوره کوتاه مدت زبان فارسی شرکت کنم.
وی با تأکید بر آموزش زبان و ادبیات فارسی در میانمار گفت: برگزاری دوره های آموزش زبان و ادبیات فارسی و اعزام استاد ایرانی به میانمار می تواند در معرفی زبان فارسی و این کشور اسلامی به خارجیان مثمرثمر باشد.
رهبر گروه قادریه چشتیه در ادامه همچنین بر لزوم توسعه همکاری های فی مابین تأکید کرد و گفت: زبان فارسی با سابقه کهن و اهمیت روزافزونی که در جهان دارد، می تواند یکی از عوامل تأثیرگذار بر توسعه روابط فرهنگی ایران و میانمار باشد.
وی همچنین خواستار حمایت و پشتیبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جهت برگزاری دوره های آموزش زبان فارسی در میانمار و همچنین، انتشار کتاب به زبان فارسی شد.

** تأکید بر آموزش زبان فارسی در میانمار

عرفان علی، روحانی شیعه میانمار نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در این ایران گفت: ما همواره قدردان مهمان نوازی مردم ایران هستیم و با توجه به وجود نمایندگی های فرهنگی این کشور اسلامی در اقصی نقاط دنیا، خواستار توسعه همکاری های بیش از پیش خواهیم بود.
براساس اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عرفان علی، به لزوم فراهم آوری بستری لازم جهت توسعه فرهنگ ایران زمین در میانمار تأکید کرد و گفت: ما با کمک جمهوری اسلامی ایران می توانیم فعالیت هایمان را گسترش دهیم.
وی خواست تا با پشتیبانی و برنامه ریزی های سازنده و کاربردی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در آینده ای نزدیک شاهد توسعه این روابط باشد.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به سفر اخیر خود به میانمار و دیدار با شیعیان ماندلی و خلیفه مسلمانان منطقه امرا پورا گفت: در این سفر دریافتم که دو کشور از زمینه های مشترک فرهنگی بسیاری برخوردار هستند.
ابوذر ابراهیمی ترکمان افزود: پس از بازگشت گزارشی از کنفرانس جهانی صلح بودایی و دیدار با جمعی از نمایندگان مراجع عالی بودایی و رهبران و اندیشمندان ادیان تهیه و رسانه ای کردم.
به گفته وی برای آشنایی دو ملت از هنر و فرهنگ یکدیگر باید به ارتقای زمینه های مشترک فرهنگی پرداخته شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز امیدواری کرد تا هرچه سریعتر زمینه لازم جهت توسعه بیش از پیش روابط فرهنگی فی مابین فراهم و محقق شود.
در این دیدار محمد رضا زینلی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند، محمود صدقی زاده، مشاور رییس و مدیر کل حوزه ریاست و علی محمد سابقی مدیر کل آسیا - اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز حضور داشتند.
فراهنگ ** 1355 **1823
کد N1362632

وبگردی