آفتاب
رئیس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت:

آموزش اصول بهداشت فضای فیزیکی وارد کتاب های درسی می شود

آموزش اصول بهداشت فضای فیزیکی وارد کتاب های درسی می شود

تهران-ایرنا-رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از درج مطالب آموزشی بهداشت فضای فیزیکی(ارگونومی) در کتاب های درسی دانش آموزان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خسرو صادق نیت از برگزاری نشستی با حضور مسئولان تالیف کتب درسی فنی حرفه ای، ابتدایی و متوسطه نظری آموزش و پرورش با مسئولان بهداشت محیط وزارت بهداشت خبر داد.
وی گفت: با تفاهم مسئولان این دو دستگاه و مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مطالب آموزشی ارگونومی (بهداشت فیزیکی از نظر میز و صندلی، نور، صدا و فضای فیزیکی) در کتاب های دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی درج می شود.
وی با اشاره به اینکه علم ارگونومی یا مهندسی انسانی یک دانش بین رشته ای نوین است، افزود: گنجاندن مطالب آموزشی ارگونومی به منظور هماهنگی و بهینه سازی محیط و تجهیزات استفاده کنندگان بر اساس ابعاد، توانایی و ظرفیت جسمی و روانی آنان است .
رئیس مرکز سلامت محیط و کار خاطرنشان کرد: آگاهی از علم ارگونومی می تواند باعث ارتقای وضعیت سلامت دانش آموزان شود؛ ضمن اینکه ریسک بروز اختلالات اسکلتی - عضلانی را کاهش و بهره وری را افزایش می دهد.
به گزارش وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ، وی گفت: دانش آموزان در این برنامه، مطالبی مانند طرز صحیح کار با رایانه، روش صحیح نشستن و نحوه استفاده از فضا و تجهیزات آموزشی را می آموزند و همچنین می توانند با نحوه صحیح استفاده از فضا و تجهیزات آموزشی به منظور پیشگیری از اختلالات اسکلتی، عضلانی آشنا شوند.
وی اظهارکرد: مطالب مرتبط با ارگونومی با توجه به مقاطع مختلف تحصیلی ساده سازی و مباحث مرتبط با ارگونومی در برنامه جامع سلامت با همکاری دفتر آموزش ارتقای سلامت معاونت بهداشت تهیه می شود.
اجتمام(1)**3063**1776
کد N1362387

وبگردی