آفتاب

مسکو: اتهام هک رایانامه های حزب دموکرات مضحک است

مسکو: اتهام هک رایانامه های حزب دموکرات مضحک است

سخنگوی کاخ کرملین ضمن رد ادعاها در خصوص نقش احتمالی مسکو در هک رایانامه های حزب دموکرات آمریکا، این اتهامات را «پوچ و بی اساس» خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری راشا تودی، سخنگوی کاخ کرملین ادعاها در خصوص نقش احتمالی مسکو در هک رایانامه های حزب دموکرات آمریکا را رد کرد و این اتهامات را «پوچ و بی اساس» خواند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهور روسیه به روزنامه نگاران گفت: «ما بار دیگر شاهد تلاشهای جنون آمیزی برای بهره برداری از تم روسیه در مبارزات انتخاباتی آمریکا هستیم... این اخبار پوچ و بی اساس فوراً از سوی خانواده یک نامزد برجسته انتخابات ریاست جمهوری رد شد».

این درحالیست که «رابی موک» مدیر کمپین انتخاباتی «هیلاری کلینتون» در مصاحبه ای با شبکه خبری سی اِن اِن مدعی شد که «کارشناسان امنیت سایبری می گویند که بازیگران دولتی روسیه با نفوذ به درون شبکه رایانامه های کمیته ملی حزب دموکرات، این رایانامه ها را سرقت کرده و با هدف کمک به دونالد ترامپ آنها را منتشر می کنند».

گفتنی است که حدود ۲۰ هزار رایانامه و بیش از ۸ هزار ضمیمه متعلق به تارنمای کمیته ملی حزب دموکرات روز بیست و دوم ماه ژوئیه از سوی ویکی لیکس منتشر شد که این رایانامه ها حاوی جزئیاتی از مبارزات انتخاباتی هیلاری کلینتون بوده است. بسیاری از این رایانامه ها نشان می دهند که مقامات عالیرتبه کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا از نفوذ خود علیه نامزدی سناتور «برنی سندرز» بهره گرفتند.

پسکوف در ادامه افزود که مبارزات انتخاباتی آمریکا بدون کوچکترین تلاشی برای ابداع موضوعی جدید،‌ به بهره برداری از کارت روسیه ادامه می دهد که این امر به نفع روابط دو جانبه نخواهد بود.

شایان ذکر است که «جولیان آسانژ» پایه گذار ویکی لیکس در گفتگوی خود با شبکه اِن بی سی اظهار داشت که «به هیچ وجه نشانه ای دال بر هک این رایانامه ها توسط روسیه وجود ندارد». با این حال وی از ذکر منبع انتشار این رایانامه ها خودداری کرد.

کد N1362185

وبگردی