آفتاب
مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان:

یک میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در همدان ارائه شد

یک میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در همدان ارائه شد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان با اشاره به اینکه یک میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در استان ارائه شده است، گفت: ۱۸۴ آموزشگاه آزاد فعال در استان ...

دنیای اقتصاد، همدان، شهناز محمدی:مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان با اشاره به اینکه یک میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در استان ارائه شده است، گفت: ۱۸۴ آموزشگاه آزاد فعال در استان ۷۴۶ هزار نفر ساعت آموزش‌ مهارتی ارائه کرده‌اند.علیرضا مهرابی با بیان اینکه براساس تحقیقات انجام شده 50درصد جوانان جویای کار هیچ‌گونه مهارتی ندارند، افزود: جوانان و جویندگان کار برای اینکه در بخش خصوصی به‌کار گرفته شوند باید علاوه‌بر علم به مهارت نیز مجهز شوند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان با اشاره به اینکه 70 درصد کارآموزان را فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند، اعلام کرد: آموزش مهارت‌های غیررسمی در آموزش فنی و حرفه‌ای براساس نیاز جامعه حرکت می‌کند و در این مسیر از توان بخش دولتی، خصوصی و آموزشگاه‌ها نیز بهره گرفته شده است.

مهرابی با اشاره به گزارش عملکرد 3 ماه نخست امسال اعلام کرد: 24 هزار و 649 نفر ساعت در پادگان‎ها، 797 نفر در روستاهای استان به میزان 90 هزار نفر ساعت و 47 نفر از عشایر به میزان 6 هزار و 100 نفر ساعت تحت آموزش قرار گرفته‌اند.وی افزود: امسال به‌منظور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به‌منظور توانمندسازی افراد ساکن در مناطق محروم و حاشیه شهر 720 هزار نفر ساعت تعهد آموزش ایجاد شده است.

وی گفت: یک میلیون نفر ساعت آموزش در کارگاه‌های ثابت شهری، تیم‌های سیار روستا، تیم زندان، کارگاه‌های اصناف، استاد شاگردی، مرکز جوار دانشگاهی و کارگاه‌های عشایری ارائه شده است. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان اظهار کرد: 184 آموزشگاه آزاد در استان فعال است که 746 هزار نفر ساعت در این آموزشگاه‌ها آموزش‌های مهارتی دریافت کردند.وی افزود: 162 نفر از دانشجویان مرکز علمی و کاربردی نیز در 12 رشته به عنوان تکنسین فنی و مهندسی در استان همدان مورد آموزش قرار گرفتند. مهرابی با اشاره به سهم 52 درصدی زنان و 48 درصدی مردان در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: امسال 365 حرفه برای متقاضیان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان همدان پیش‎بینی شده است.

وی گفت: امسال 249 کارگاه در استان فعال بوده است که 12هزار و 700 نفر در آزمون مهارت فنی و حرفه‌ای شرکت کردند که 70 درصد از شرکت‌کنندگان در آزمون‌ها پذیرفته شده‌اند. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان اعلام کرد: روزهای هفتم و هشتم ماه جاری هفدهمین مسابقات ملی مهارت در مرحله استانی با حضور 137 نفر در 28 رشته برگزار می‌شود که برگزیدگان نهایی این مرحله با شرکت در یک اردوی 3 ماهه برای مسابقات ملی مهارت در مرحله کشوری اعزام می‌شوند. وی با اشاره به آموزش هزار نفر در طرح تکاپو در رشته‌های طراحی کفش و مصنوعات چرمی گفت: تاکنون مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان 100 استاندارد شغل و شایستگی، تدوین کرده است.

کد N1362164

وبگردی