آفتاب
همراه با کدال

آرایش جدید سود و زیان شرکت ها

آرایش جدید سود و زیان شرکت ها

در روزهای اخیر نمادهای «سپاها»، «تمحرکه»، «فرآور»، «شخارک» «نمرینو»، «کهرام»، «غبهنوش» و «غمارگ» گزارش‌های عملکرد 3 ماهه خود را ارائه ...

گروه بورس:در روزهای اخیر نمادهای «سپاها»، «تمحرکه»، «فرآور»، «شخارک» «نمرینو»، «کهرام»، «غبهنوش» و «غمارگ» گزارش‌های عملکرد 3 ماهه خود را ارائه داده‌اند، نمادهای «سخوز» و«فرآور» نیز اقدام به شفاف‌سازی کردند. همچنین نمادهای «شتران» و «شپنا» نیز به ارائه دلایل درخصوص عدم ارائه به موقع اطلاعات پرداختند. در این میان صدور مجوز افزایش سرمایه دو نماد «سشرق» و «کگل» نیز روی سامانه «کدال» قرار گرفت.

 

دلایل تعدیل منفی «سپاها»

سيمان سپاهان سود هر سهم سال مالی منتهی به شهریور 95 را با تعدیل منفی 87درصدی به‌طور خالص مبلغ 16ريال اعلام کرده است. بر اساس گزارش 6 ماهه شرکت مزبور، در نیمه نخست سال مالی 134 ریال زیان به ازای هر سهم ساخته شده است. «سپاها» دلیل عمده این زیان را فصلي بودن فروش سيمان و کاهش فروش در فصل سرما عنوان کرده که البته شرکت پيش‌بيني کرده است در 6 ماه دوم سال مالي، مقدار فروش جبران شود. همچنين شرکت اعلام کرد که درآمد حاصل از سرمايه‌گذاری‌های شرکت که بخش عمده‌ای از سود شرکت را تشکيل مي‌دهد در 6 ماه دوم سال مالی محقق‌ مي‌شود.

 

افزایش زیان در «تمحرکه»

شرکت ماشين‌سازی نيرو محرکه پیش بینی زیان هر سهم سال مالی 95 را با سرمایه 32میلیارد و 500 میلیون ریال با 2 ريال افزایش در زیان، مبلغ 110 ریال اعلام کرده که در دوره 3 ماهه نخست سال جاری 104ريال از زیان مزبور را محقق کرده است.

 

دلیل عدم ارائه به موقع اطلاعات «شتران»

مدیرمالی شرکت پالایش نفت تهران درخصوص عدم ارائه به موقع گزارش‌های مالی۳ ماهه نخست سال 95عنوان کرد:با توجه به عدم ارسال نرخ‌های نفت خام و فرآورده‌های اصلی در سه ماه ابتدای سال 95 از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در حال حاضر ارائه گزارش عملکرد 3ماهه میسر نبوده و مفروضات مربوط به اولین پیش‌بینی درآمد سال 95، کماکان به قوت خود باقی است.

 

صدور مجوز افزایش سرمایه «سشرق»

مجوز افزایش سرمایه شرکت سیمان شرق از سوی سازمان بورس صادر شد، بر این اساس قرار است سرمایه «سشرق» از مبلغ یک هزار و 326 میلیارد و 780میلیون ريال با 100درصد افزایش به مبلغ 2هزار و 653میلیارد و 560میلیون ريال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت، افزایش یابد.

 

شفاف‌سازی «فرآور»

فرآوری مواد معدنی ایران اقدام به شفاف‌سازی درخصوص دلايل تعديل مثبت پيش‌بيني اخير خود کرد؛ «فرآور» در آخرین اطلاعیه ارسالی خود به سایت کدال، زیان پیش‌بینی شده برای هر سهم را از مبلغ 356ريال به 19 ريال کاهش داد که مهم‌ترین دلیل این تعدیل مثبت را افزایش در مبلغ فروش عنوان کرده است، بر این اساس مبلغ فروش شرکت در پیش‌بینی جدید نسبت به اولین پیش‌بینی به میزان 70میلیارد و 879 میلیون ريال معادل 14درصد افزایش نشان می‌دهد که این رشد ناشی از افزایش 14درصدی نرخ فروش محصولات است.

 

کاهش در پیش بینی سود «شخارک»

پتروشيمی خارک پیش‌بینی درآمد هر سهم سال 95 را بر اساس عملکرد سه ماهه با 7درصد تعدیل منفی نسبت به گزارش قبل، به‌طور خالص مبلغ یک هزار و 801 ریال درنظر گرفته که در 3 ماه نخست سال موفق به پوشش 353ريالی معادل 20درصدی از این رقم شده است.

 

پوشش 15درصدی «نمرینو»

کارخانجات ايران مرينوس در 3 ماه نخست سال جاری 14ريال معادل 15درصد از سود 95ريالی پیش‌بینی شده برای سال مالی 95 را پوشش داد.

 

کاهش زیان «کهرام»

گرانيت بهسرام زیان پیش‌بینی شده برای هر سهم سال 95 را با 80درصد کاهش، مبلغ 158ريال اعلام کرد که در 3ماه نخست سال، 96ريال معادل 61 درصد از این زیان را محقق کرد.

 

«شپنا» و پیگیری برای تهیه گزارش

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان درخصوص عدم ارائه پیش‌بینی3ماهه سال 95عنوان کرد:این شرکت به‌طور مستمر پیگیر دریافت اطلاعات مالی از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای نهایی‌سازی گزارش پیش‌بینی سال 95 بر اساس عملکرد فصل بهار است، بنابراین به محض دریافت اطلاعات، گزارش مزبور تهیه و ارسال می‌شود و بدیهی است تا زمان دریافت اطلاعات، پیش‌بینی عملکرد قبلی معتبر خواهد بود.

 

صدور مجوز افزایش سرمایه «کگل»

مجوز افزایش سرمایه 25درصد شرکت گل‌گهر صادر شد، بر این اساس قرار است سرمایه «کگل» از 24هزار میلیارد ريال به رقم 30هزار میلیارد ريال افزایش یابد. بخشی از افزایش سرمایه مزبور از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و بخشی دیگر از محل سود انباشته انجام می‌شود، همچنین شرکت عنوان کرده که این رقم برای اجرای طرح توسعه واحدهای تولید کنسانتره شماره 6،5 و 7(تامین مخارج سرمایه‌ای باقی‌مانده و تامین سرمایه در گردش) و همچنین تامین مخارج سرمایه‌ای نوار انتقال گندله و اصلاح ساختار مالی شرکت صرف خواهد شد.

 

اعلام دلیل تعدیل «غبهنوش»

شرکت بهنوش ایران درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان 95 به‌طور خالص مبلغ 342ريال اعلام کرده که در دوره سه ماهه نخست سال جاری با اختصاص 78 ریال سود به ازای هر سهم معادل 23 درصد از پیش‌بینی مزبور را پوشش داد. همچنین بر اساس این گزارش «غبهنوش» دلایل تغییر اطلاعات پیش‌بینی سال 95 (حسابرسی نشده) را نسبت به اطلاعیه قبلی درخصوص تغییر شرایط اقتصادی و جایگاه محصولات تولیدی این شرکت در سبد مصرف خانواده‌ها عنوان کرده است.

کد N1362041

وبگردی