آفتاب

دولت انگلیس و آمازون به دنبال عملی ساختن طرح تحویل کالا با استفاده از پهپاد

دولت انگلیس و آمازون به دنبال عملی ساختن طرح تحویل کالا با استفاده از پهپاد

لندن - ایرنا - دولت انگلیس روز سه شنبه گفت که به دنبال همکاری بیشتر با شرکت آمازون بزرگترین شرکت فروشنده آنلاین جهان، برای عملی ساختن طرح جالب توجه تحویل کالا با استفاده از هواپیماهای کوچک بدون سرنشین یا پهپاد به مشتری ها در این کشور است

به گزارش ایرنا، شبکه 'بی.بی.سی' روز سه شنبه در گزارشی گفت: شرکت آمازون که سرمایه گذار اصلی این پروژه است به دنبال راهکاری عملی برای به پرواز درآوردن امن صدها پهپاد در آسمان انگلیس برای تحویل کالا است.
این شبکه خبری افزود: عملیاتی شدن طرح یاد شده بدین معناست که زمان سفارش تا تحویل کالا به درب منزل مشتری ها تنها نیم ساعت طول خواهد کشید.
بی.بی.سی ادامه داد: دولت انگلیس درصدد است تا بستر استفاده از این فناوری را برای شرکت های انگلیسی نیز در آینده فراهم آورد، به گونه ای که پرواز پهپاد بر فراز آسمان انگلیس با حریم خصوصی مردم تداخلی ایجاد نکند.
هرچند به گفته بی.بی.سی اجرای این پروژه با سه مشکل بزرگ مواجه است.
این شبکه خبری در این رابطه افزود: جلوگیری از برخورد پهپادها با اشیاء و راه اندازی سیستمی که بتواند مدیریت پرواز چند پهپاد را برعهده بگیرد از جمله مسائلی است که کارشناسان اجرای این پروژه مشغول بررسی آن هستند.
بی.بی.سی گفت: با این حال دولت انگلیس اعلام کرد که درنظر دارد با تغییر قوانین هواپیمایی کشورش، موانع قانونی اجرای این پروژه را در انگلیس مرتفع نماید.
این شبکه خبری افزود: آمازون نیز با اشاره به انعطاف قوانین هواپیمایی در انگلیس می گوید که طرح آزمایشی این پروژه را در انگلیس به زودی به اجرا خواهد گذاشت.
بی.بی.سی گفت: در صورتی که این طرح موفق شود قابلیت حمل 90 درصد از سفارشات آمازون را خواهد داشت.
بنا به گزارش بی.بی.سی، پهپادهای کالابر قابلیت پرواز با سرعت 80 کیلومتر در ساعت را دارند و می توانند در شعاع 16 کیلومتری از مبدا و ارتفاع یکصد متری پرواز کنند.
بی.بی.سی گفت: زمانی که پهپاد به مقصد می رسد، در مکانی که از سوی سفارش دهنده مشخص شده فرود آمده و کالا را رها می کند.
بااین حال پروفسور 'شوئل شارکی'، از دانشگاه شفیلد به بی.بی.سی گفت: اطلاعات پهپادها قابل دزدی و هک شدن است. هکرها به راحتی می توانند از آن برای جابه جایی مواد مخدر و یا بمب استفاده کنند.
وی افزود که گروه تروریستی طالبان سالهاست که پهپادهای نظامی را هک می کند.
این استاد دانشگاه هشدار داد که مقامات هواپیمایی انگلیس بایستی علاوه بر مساله امنیت پرواز به مسائل امنیتی نیز توجه کنند.
در این میان مقامات انگلیسی گفته اند که آنها به دنبال اجرایی کردن ایمن طرح تحویل کالاها از طریق هواپیماهای کوچک بدون سرنشین تا سال 2020 هستند.
هر چند بزرگترین شرکت فروشنده آنلاین در جهان در نظر دارد تحویل کالاها از طریق هواپیماهای کوچک بدون سرنشین را از سال 2017 میلادی به صورت آزمایشی در انگلیس آغاز کند.
بر این اساس تیمی متشکل از اعضای هر دو سوی این توافق و تحت پشتیبانی سازمان هواپیمایی کشوری انگلیس مسئولیت انجام آزمایش های لازم و صدور مجوزها را برعهده دارد.
شرکت آمازون نیز می گوید لازم است قبل از عملی شدن این طرح در انگلیس، در مواردی همچون امنیت خطوط هوایی کشور همزمان با پرواز این پهپادهای کوچک، چگونگی شناسایی موانع مقابل پهپادها و پرهیز از برخورد با آنها، همچنین چگونگی پرواز چندین پهپاد به طور همزمان و برای ارسال محموله های مختلف، اطمینان حاصل شود.
آمازون یک شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است که در سال 1994 میلادی در سیاتل آمریکا توسط 'جف بزوس ' تأسیس شده و در آمد آن در سال 2015 میلادی 107 میلیارد دلار بوده است.
این شرکت که بیشترین درصد فروش را در بین فروشگاه های اینترنت دارد، هم اکنون کتاب، سی دی، دی وی دی، بسته های نرم افزاری و سایر محصولات اعم از نو و یا دست دوم را از طریق وب گاهش در اینترنت عرضه می کند.
هم اکنون، آمازون برخی محصولات الکترونیکی از جمله موبایل و نیز کتاب خوان های الکترونیکی نیز تولید می کند که این سری محصولات دارای مشتریان فراوانی در سرتاسر دنیاست.
اروپام**4**ن**1552
کد N1362033

وبگردی