آفتاب

وزیر کشور: علم با روش دولتی پیشرفت نمی کند/در استان ها با طرح انبوه مشکلات، بدون ارائه راهکار مواجه هستیم

وزیر کشور: علم با روش دولتی پیشرفت نمی کند/در استان ها با طرح انبوه مشکلات، بدون ارائه راهکار مواجه هستیم

مشهد - ایرنا - وزیر کشور بر ضرورت مدیریت دانایی به مفهوم تطبیق توان علمی با نیازهای کشور بویژه بخش خصوصی به عنوان محور توسعه و پیشرفت کشور تاکید کردو گفت که هنگامی که به استان های مختلف سفر می کنیم همیشه با طرح انبوهی از مشکلات مواجه می شویم اما برای حل آن راهکاری ارایه نمی شود.

به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی سه شنبه در جریان بازدید از پارک علم و فناوری خراسان در جمع مدیران این مجموعه با اشاره به طرح مشکلات از سوی تولیدگران و شرکت های دانش بنیان تاکید کرد: بهتر است همزمان با طرح مشکلات راه حل آن نیز پیشنهاد شود.
وی افزود: این در حالی است که وزارت کشور به مشکلاتی که راه حلی داشته و یا پیشنهادی برای حل آن وجود داشته باشد، توجه بیشتری خواهد کرد و البته باید توجه داشت که این پیشنهادها نباید تنها معطوف به درخواست بودجه باشد.
وی با بیان این که اگر برخی از کارها دولتی شود، به نتیجه نخواهد رسید، تصریح کرد: علم با روش های دولتی پیشرفت نمی کند و باید این علم به تناسب نیازهای کشور در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.
وی با اشاره به عدم تطابق روند پیشرفت های علمی با روند اقتصاد و بودجه اظهار کرد: اکنون 6 هزار و 400 واحد تولیدی در خراسان رضوی فعالیت دارند که دست کم 2 هزار واحد آن به فعالیت های تحقیقاتی و حضور نخبگان و بهره گیری از مهارت های آنان نیازمند است.
رحمانی فضلی، کشور را نیازمند مدیریت دانایی دانست و تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان نیز باید منطبق بر نیازهای واحدهای تولیدی فعال در سطح جامعه حرکت کنند.
وزیر کشور با بیان این که واحدهای تولیدی به راحتی سرمایه خود را در اختیار پژوهش نمی گذارند، عنوان کرد: این واحدها نمی توانند سرمایه خود را صرف تحقیقات کنند اما می توان با حذف برخی فاصله ها روابط نزدیکی بین بخش های پژوهشی و این واحدها برقرار کرد.
وی با تاکید بر این که کم کردن این فاصله ها نیازمند سختکوشی است، افزود: اکنون کشور ما به دلیل داشتن نیازهای فراوان و همچنین عناد دشمنان، نیازمند دست یابی به مراحل عالی علمی است.
رحمانی فضلی در خصوص امکان همکاری شهرداری ها و سازمان ها با پارک علم و فناوری عنوان کرد: باید مشخص شود این پارک ها چه نوع کمک هایی را نیاز دارند و در قبال آن کمک ها، چه نوع امکاناتی را می توانند در اختیار سازمان ها و یا شهرداری ها قرار دهند.
وزیر کشور که دوشنبه شب به منظور شرکت در نشست مشترک استانداران مرزی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان وارد مشهد شده بود نیمه شب سه شنبه مشهد را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.
شبک **1906/5132 **1917
کد N1361987

وبگردی