آفتاب

سیلاب در جنوب، باد در تهران

سیلاب در جنوب، باد در تهران

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به پیش‌بینی وزش باد در تهران طی روزهای آینده، از احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و وقوع صاعقه در جنوب و جنوب شرق کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده( 6 تا 8 مرداد) در سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 6 و 7 مرداد، در گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی با احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها همراه خواد بود.

وی اظهار کرد: طی این مدت در مناطقی از نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، هرمزگان و شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و آب گرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین با اشاره به اطلاعیه اخیر این سازمان افزود: با توجه به پیش‌بینی شرایط تشدید بارش طی دو روز آینده در جنوب شرق و جنوب کشور در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، گاهی با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و وقوع صاعقه در نیمه جنوبی کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق فارس پیش‌بینی می‌شود. بنابراین با توجه به پیش‌بینی این شرایط جوی توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی، تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

  • آسمان ابری همراه با وزش باد در تهران

به گفته وظیفه، آسمان تهران در روز چهارشنبه 6 مرداد، کمی ابری، در بعضی ساعات وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 36 و 23 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه 7 مرداد، کمی ابری همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 36 و 24 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد N1361976

وبگردی