آفتاب

گالوپ:وجهه کلینتون به پایین ترین حد خود در بیش از دو دهه رسیده است

گالوپ:وجهه کلینتون به پایین ترین حد خود در بیش از دو دهه رسیده است

نیویورک-ایرنا-نتایج یک نظر سنجی تازه نشان می دهد که وجهه هیلاری کلینتون در میان رای دهندگان آمریکایی با 57 در صد رای عدم محبوبیت به پایین ترین حد خود دربیست وچهار سال گذشته رسیده است وهردو نامزد احزاب آمریکایی به یک اندازه با بی اعتمادی مردم این کشور روبرو هستند.

همزمان با برگزاری دومین شب کنوانسیون حزب دموکرات درجوی از تفرقه و تلاش برخی از رهبران حزبی برای بازگرداندن وحدت به ان ، نتایج آخرین نظر سنجی های موسسه پژوهشی گالوپ که در روز های 16 تا 23 ماه جاری انجام شد نشان می دهد که اعتبار و محبوبیت هیلاری کلینتون نامزد این حزب به پایین ترین حد خود نسبت به دسامبر سال 1998 تنزل پیدا کرده است.
براساس نتایج این نظر سنجی محبوبیت کلینتون که در سال 1998 به67 درصد رسیده بود به 57 درصد رسیده و فقط 38 درصد از مردم این کشور نظر مثبتی نسبت به او ابراز کرده اند.
طبق نظر سنجی های پیشین همین موسسه وزیر خارجه سابقه اوباما و نامزد دموکرات ها در انتخابات این دوره از ریاست جمهوری آمریکا در سال 1996 از 43 در صد و در سال 2001 از 44 در صد محبوبیت برخوردار بوده که این محبوبیت درماه ژوئن به 41 درصد و در اواسط ماه ژوئیه به 37 در صد رسیده است.
گالوپ یاد اور شده است که همزمان با کاهش اعتبار کلینتون اعتبار و محبوبیت دونالد ترامپ نامزدجمهوریخواهان در میان مردم این کشور افزایش محسوسی پیدا کرده و در7 روزگذشته وپس از برگزاری کنوانسیون حزب جمهوریخواه به 36 در صد رسیده است.
به گفته دیوید نیوپورت سرپرست و پژوهشگر ارشد این موسسه دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا در حالی آخرین روز های مرحله مقدماتی این رقابت ها را پشت سر می گذارنند که هر دو به یک اندازه با بی اعتمادی و عدم محبوبیت در میان مردم این کشور روبرو هستند.
اروپام-4-541**1856
کد N1361813

وبگردی