آفتاب

هدف گذاری سازمان ملل برای آغاز مذاکرات صلح سوریه تا شهریور

هدف گذاری سازمان ملل برای آغاز مذاکرات صلح سوریه تا شهریور

تهران – ایرنا – «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز سه شنبه ابراز امیدواری کرد که سومین دور مذاکرات برای حل بحران سوریه تا پایان ماه اوت (دهه اول شهریور) از سر گرفته شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی در پایان یک نشست سه جانبه با مقام های روسیه و آمریکا در ژنو گفت که با افزایش درگیری ها در برخی مناطق از جمله شهر حلب، ضرورت ادامه مذاکرات احساس می شود.
دی میستورا با ابراز امیدواری به برقراری آتش بس افزود : با این حال برای آغاز مذاکرات به انتظار بهبود شرایط در حلب و دمشق نخواهیم نشست.
«مایکل راتنی» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه، «گنادی گاتیلف» معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده سازمان ملل در امور سوریه در شرایطی در ژنو دیدار کردند که ساعاتی پیش نیز نشست دیگری با حضور مقام های عالی رتبه آمریکا و روسیه در حاشیه اجلاس امنیتی در لائوس برگزار شده بود.
جان کری وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در این اجلاس در وین تیان پایتخت لائوس مستقر شده است، گفته بود که در جریان دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، پیشرفت هایی در مسیر همکاری ها حاصل شده است.
جنگ داخلی سوریه از حدود پنج سال پیش زیر چتر حمایتی غرب آغاز شد و زمینه را برای شکل گیری و گسترش گروه های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره فراهم کرد.
تاکنون صدها هزار نفر در این درگیری ها جان خود را از دست داده اند.
مذاکرات قبلی برای حل بحران سوریه تاکنون نتیجه ملموسی به دنبال نداشته است. برخی کارشناسان، چند دستگی گروه های معارض را عامل بی نتیجه ماندن این گفت و گوها می دانند.
اروپام ** 9386**1856
کد N1361812

وبگردی