آفتاب

کمیته آتش بس یمن خواستار توقف قتل عام مردم منطقه الصراری شد

کمیته آتش بس یمن خواستار توقف قتل عام مردم منطقه الصراری شد

تهران-ایرنا- کمیته صلح و تثبیت آتش بس یمن روز سه شنبه از سازمان ملل خواست تا هر چه سریعتر برای توقف قتل عام مردم منطقه الصراری واقع در استان تحت محاصره تعز یمن از سوی جنگنده های عربستانی، وارد عمل شود.

به گزارش شبکه خبری المسیره، کمیته صلح و تثبیت آتش بس در استان تعز با صدور بیانیه ای تاکید کرد که نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن موسوم به «مقاومت» مسئول جنایت هایی هستند که در حق مردم روستای الصراری در تعز انجام می شود.
منابع محلی یمنی امروز /سه شنبه/ اعلام کردند که مزدوران عربستانی در تلاش برای کوچاندن اهالی منطقه الصراری٬ آن را هدف حملات سنگین خود قرار دادند و بیش از 130 گلوله خمپاره و توپ به منطقه الثعیب الصراری واقع در استان تحت محاصره تعز شلیک کردند.
در بیانیه یاد شده آمده است: نیروهای مزدور دشمن بیش از 49 تن از جمله زن و کودک را از این روستا ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.
همچنین کمیته صلح و تثبیت آتش بس یمن سازمان ملل متحد را مسئول جنایت های انجام شده در حق مردم الصراری دانست و اعلام کرد که این سازمان به وظایف خود در حمایت از غیر نظامیان و اجرای توافقنامه هایی که میان دو طرف امضا شده، عمل نکرده است.
در این بیانیه که اسماعیل ولد شیخ فرستاده ویژه سازمان ملل به امور یمن مورد خطاب قرار گرفته، آمده است: اهالی روستای الصراری و روستای اطراف آن در معرض کشتار و قتل عام قرار دارند. خانه های آن ها ویران و دچار آتش سوزی شده است. بیش از 49 تن از غیرنظامیان از جمله زن و کودک به اسارت گرفته شده اند. این مناطق نیاز به امداد و کمک دارد و سازمان ملل باید به وظایف انسانی خود در قبال این مناطق عمل کند. این روستاها جزو مناطقی هستند که در کنترل گروه هایی قرار دارند که بر خود نام «مقاومت» نهادند؛ کسانی که بدون هیچ دلیلی به مقابله با اهالی این روستا پرداخته اند.
بیانیه یاد شده افزود: ما خواستار مداخله سریع سازمان ملل برای توقف اقدامات این گروه ها و پایان دادن به کشتار و قتل عام غیرنظامیان بی سلاح این منطقه هستیم. هنوز شمار زیادی از کشته ها و افراد زخمی وجود دارند که خانواده هایشان موفق به امداد رسانی و خارج کردن اجساد در منطقه الصراری نشدند. همچنان بمباران هوایی دشمن با استفاده از انواع سلاح های سنگین و متوسط تا این لحظه ادامه داشته و دارد. این نیروها همچون برخی از آثار باستانی و اموال عمومی را مورد حمله قرار دادند.
کمیته آتش بس یمن از سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن خواست که با تحرک جدی و سریع برای پایان دادن به این حملات که در حال تبدیل شدن به فاجعه انسانی یا جنگ جنگی است، به مسئولیت خود در قبال شهروندان بی سلاح عمل کنند.
این کمیته همچنین اعلام کرد: ما سازمان ملل را مسئول این اتفاقات می دانیم زیرا این سازمان به وظایف خود در حمایت از غیرنظامیان و اجرای توافقنامه های امضا شده میان دو طرف عمل نکرده است. امیدواریم که این جنایت ها که از سوی گروه هایی موسوم به «مقاومت» انجام می شود، شهروندان استان تعز، روستا، خانه ها و ساختمان های آن را هدف قرار می دهند، متوقف شود.
روستاهای تحت محاصره منطقه الصراری نزدیک به یک سال است که تحت محاصره و حملات مکرر از سوی مزدوران عربستانی آمریکایی قرار دارد و در اثر این حملات تاکنون ده ها نفر و از جمله چند کودک و زن کشته شده اند.
محاصره این منطقه مانع ورود و خروج افراد به این منطقه شده و همچنین ورود مواد غذایی و پزشکی را با سختی بسیار مواجه کرده است.
مزدوران عربستانی اخیرا با گلوله باران پی درپی، تشدید محاصره و حمله به روستاها٬ شمار زیادی از مردم مقاوم این منطقه را کشته یا زخمی کردند.
نزدیک به یکسال و نیم است که عربستان با ائتلاف ساختگی خود از زمین و هوا، کشور فقیر یمن را به بهانه بازگرداندن آنچه مقام های سعودی از آن به دولت قانونی عبدربه منصور هادی تعبیر می کنند، هدف حملات همه جانبه قرار داده است.
خاورم**9329**1144
کد N1361796

وبگردی