آفتاب
در پی فعالیت پدیده مانسون روی داد

وقوع سیلاب در ۶ روستای ایرانشهر و سیب و سوران

وقوع سیلاب در ۶ روستای ایرانشهر و سیب و سوران

ایرانشهر-بارندگی و وزش تند باد در ایرانشهر و سیب و سوران با آب گرفتگی معابر، محورهای مواصلاتی و طغیان رودخانه ها همراه شد و موجب شد تا دستگاههای امدادی به ویژه هلال احمر در منطقه حضور یابند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان درگفت وگوباخبرنگار مهرعنوان کرد: بارندگیهای اخیر منجر به آب گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی در شهرستان ایرانشهر و روستاهای سیب و سوران  شده است و  ۸ روستا را در سیلاب گرفتار کرد.

رسول راشکی تصریح کرد: کار امداد رسانی به شهروندانی که در منطقه دچار سیلاب شده‌اند از همان دقایق ابتدایی وقوع سیلاب آغاز شده است و تا کنون ۱۲۰ نفر از آسیب دیدگان امداد رسانی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا خدماتی شامل کمک‌های اولیه، تامین اقلام غذایی و مایحتاج ضروری و توزیع هفت دستگاه چادر امدادی، ۳۰ تخته موکت، ۱۶ تخته پتو به آسیب دیدگان در منطقه سیب و سوران ارائه شده است.

راشکی در خصوص امدادرسانی به آسیب دیدگان ایرانشهری نیز تصریح کرد: در شهرستان ایرانشهر ۴۵ نفر نیاز به امداد رسانی پیدا کرده بودند که با ارائه کمک‌های اولیه و توزیع ۳۰۰کیلوگرم پلاستیک، ۴۴ تخته پتو، ۲۵تخته موکت و ۹ دستگاه چادر به آنان امداد رسانی شده است.

کارشناس هواشناسی نیز در خصوص شرایط جوی منطقه اظهار داشت: این شرایط جوی ناشی از پدیده مانسون در منطقه ایجاد شده است که پیامد آن بارش های شدید و رگباری است

مصدق گودرزی افزود: پدیده مونسون به صورت سامانه بارش‌زا در شهرهای سراوان، سیب سوران، ایرانشهر، راسک، سرباز، قصرقند، مهرستان، خاش  قابل مشاهده است. که در برخی مناطق با رگبار پراکنده باران موجب وقوع سیلاب، آبگرفتگی معابر، تخریب جاده و راه و روستایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود این شرایط جوی تا پایان هفته در منطقه ادامه داشته باشد اظهار کرد: دمای هوا هم اکنون در ایرانشهر  ۳۹ درجه سانتیگراد است  وهوا آرام می‌باشد و این رقم در ۲۴ ساعت گذشته بین ۴۳  و ۳۲ درجه سانتیگراد متغیر بوده است.

گودرزی عنوان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی روزهای آینده با افزایش تراکم ابرها مواجه خواهیم بود و رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید دور از انتظار نخواهد بود.

گفتنی است، افتادن ۱۰ تیر برق و پارگی حدود ۲ کیلومتر خطوط برق، تخریب دیوار حدود ۱۸ واحد مسکونی، تخریب چندین شانه جاده و بندهای آبخیزداری از جمله خسارات سیلاب در سیب و سوران است.

کد N1361791

وبگردی