آفتاب

پایان ششمین مسابقه ملی فناوری نانو با اعلام اسامی 170 برگزیده

پایان ششمین مسابقه ملی فناوری نانو با اعلام اسامی 170 برگزیده

تهران- ایرنا- اختتامیه ششمین مسابقه ملی فناوری نانو که به همت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی ریاست جمهوری تدارک یافته بود، با معرفی 170 نفر از برگزیدگان و فعالان این رقابت ها برگزار شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیر کارگروه امور بین الملل و استاندارد و ایمنی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی در مراسم اختتامیه، از برنامه 10 سال اول فناوری نانو کشور به عنوان برنامه ای منحصر به فرد نام برد که به موضوع علم و فناوری و مقوله مهم تولید ثروت و توسعه فناوری و تجاری سازی محصولات توجه ویژه ای داشته و تاثیر بسزایی در ارتقای جایگاه بین المللی کشور در حوزه فناوری نانو ایفا کرده است.
'علی بیت اللهی' شکل گیری برنامه های مختلف و وجود بیش از 30 هزار محقق فناوری نانو در کشور را پتانسیلی بزرگ برای اجرای برنامه 10 ساله دوم ستاد نانو با تمرکز بر تجاری سازی محصولات و شکل گیری اقتصاد مبتنی بر نانو در کشور دانست.
وی وجود دانشگاه های متعدد دارای برنامه ویژه در حوزه نانو را ظرفیتی بزرگ جهت زمینه سازی گام های جدی تر در توسعه فناوری و تولید ثروت خواند و هدف از برگزاری مسابقه ملی فناوری نانو و المپیاد دانش آموزی فناوری نانو و برنامه های مشابه را آماده سازی هرچه بیشتر دانشجویان و دانش آموزان برای فعالیت بیشتر در حوزه فناوری نانو عنوان کرد.
بیت اللهی ادامه داد: در برنامه های ستاد نانو به تولید علم و انتشار مقالات علمی پرداخته نشده است؛ بلکه توجه به بخش های دیگری مثل زیرساخت ها با شکل گیری شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو، پرداختن به موضوعاتی مثل استاندارد سازی ملی و بین المللی که یکی از مباحث مهم پشتیبانی جریان توسعه صنعتی هست و شکل گیری شبکه ایمنی نانو نیز مورد توجه قرار گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک شاهد برگزاری المپیاد بین المللی نانو با رهبری ایران و تشکیل دبیرخانه دائمی این المپیاد در کشورمان باشیم.
به گفته مدیر کارگروه امور بین الملل و استاندارد و ایمنی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی ریاست جمهوری، تلاش هایی در این راستا شروع شده است و با توجه به ظرفیت های خوب موجود در کشور، ایران می تواند مدلی برای توسعه این گونه برنامه ها برای کشورهای دیگر باشد.
در ادامه مراسم، از میان برگزیدگان نمایندگانی به بیان نظرات و پیشنهاد خود در خصوص مسابقه ملی فناوری نانو پرداختند؛ در این بخش به ترتیب هومن بخشی (رتبه اول مدرسان فعال در ششمین مسابقه نانو)، رضا خاوری خراسانی (رتبه پنجم مقطع کارشناسی)، سیدعلی معبودی (رتبه اول رشته مهندسی فناوری نانو- مدرس نانو)، قادر اسدی (مدیر مجموعه نانوسان - نهاد ترویجی اول ششمین مسابقه نانو) و پیمان نصیری پور (مسئول انجمن نانو فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان-نهاد ترویجی پنجم ششمین مسابقه نانو) به بیان نظرات خود پرداختند.
در ادامه این مراسم بیست و یکمین هم اندیشی نهادهای ترویجی فناوری نانو با حضور 80 نفر از برگزیدگان و نهادهای ترویجی فناوری نانو فعال در مسابقه برگزار و در خصوص نقاط ضعف و قوت ششمین مسابقه نانو، تغییرات جدید مسابقه ملی نانو و بازدیدهای علمی نانو بحث و تبادل نظر صورت گرفت و برای هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو نیز پیشنهاداتی ارائه شد.
در پایان این مراسم از 10 نفر برتر کل آزمون، 11 نفر برتر مقطع کارشناسی، 10 نفر برتر رشته های تحصیلی، 3 مدرس برتر و 10 نهاد ترویجی برتر قدردانی شد.
مدیر کارگروه امور بین الملل و استاندارد و ایمنی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، مدیر کارگروه ترویج و فرهنگ سازی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، رئیس اداره تولیدات دانشجویی و نخبگان علمی دانشگاه پیام نور، معاون فرهنگی و دانشجویی سازمان سما، معاون پژوهشی دانشگاه خلیج فارس، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر و برگزیدگان و فعالان مسابقه در مراسم اختتامیه ششمین مسابقه ملی فناوری نانو در محل دانشگاه صنعتی شریف حضور داشتند.
رقابت های ششمین مسابقه فناوری نانو در اردیبهشت ماه امسال با حضور چهار هزار و 545 داوطلب در 20 استان کشور به صورت همزمان و سراسری برگزار شد.
علمی**1055**2017
کد N1361708

وبگردی