آفتاب

50 هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاری در خوزستان به زیرکشت چغندر می رود

50 هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاری در خوزستان به زیرکشت چغندر می رود

اهواز – ایرنا – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: 50 هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی در خوزستان به کشت چغندر اختصاص می یابد.

به گزارش ایرنا نوراله حسن زاده سه شنبه در نشست خبری مشترک مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در سرسرای شرکت شهرک های صنعتی خوزستان بیان کرد: طرح 550 هزار هکتاری 9 میلیون تن به تولیدات کشاورزی خوزستان اضافه می کند و این طرح می تواند ظرفیت های زیادی در بخش های مختلف به ویژه در افزایش تولید و ایجاد اشتغال داشته باشد.
وی گفت: مقرر شده که سه کارخانه 10 هزار تنی قند چغندری در خوزستان تاسیس شود.
حسن زاده افزود: با کمک دولت مهر امسال کارخانه قند دزفول که در سال 83 ورشکسته و تعطیل شد دوباره راه اندازی می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، همچنین اظهار کرد: کارخانه شکر اهواز در سال 84 دچار مشکل شد؛ این کارخانه متعق به بانک ملت و ملی بود که قرار شد به وزارت صنعت، معدن وتجارت واگذار شود اما قیمتی که بانک ملی و ملت برای این کارخانه که هیچ تجهیزاتی نداشت در نظر گرفت بسیار زیاد بود.
وی افزود: مقرر شد این کارخانه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شود اما به دلیل همکاری نکردن بانک ها این واگذاری انجام نگرفت و هنوز این مشکل حل نشده است.
حسن زاده با اشاره به طرح بنگاه های زود بازده اشتغالزایی عنوان کرد: این طرح در سال 84 عنوان شد اما متاسفانه به دلیل اینکه ظرفیت و فضای مناسب برای برخی طرح های اقتصادی و اشتغالزایی در جامعه وجود نداشت تنها 10 درصد طرح های بنگاه های زودبازده اجرا شد و این طرح چندان موفق نبود.
7158/ 6037
کد N1361614

وبگردی